Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
16 publicaties gevonden
-
hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (2)
In Lichamelijke Opvoeding 9 van 2014 is het eerste artikel verschenen over Klassenspel en passend onderwijs. Klassenspel is gericht op het optimaliseren van een veilig leer- en leefklimaat door meer…
-
hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs?
Klasse(n)spel heeft als doel het optimaliseren van een veilig leer- en leefklimaat en is daarin met name gericht op de groepsdynamiek. Immers individuele problematiek wordt sterk gekleurd door groepsdynamische processen. In dit…
-
De ene klas is de andere niet en het is soms verbazingwekkend om te merken hoe gemakkelijk het lesgeven gaat in de ene groep en hoe moeizaam het is binnen een andere klas,…
-
In het vorige artikel (LO nr.7) hebben we het gehad over onderliggende theoretische aspecten; groepsdynamica, sociometrie, het sociogram en benodigde coachings- & begeleidingsvaardigheden om gedrag te beïnvloeden. In dit artikel willen we…
-
In Lichamelijke Opvoeding 7 en 8 hebben we stilgestaan bij de onderliggende theorie en de toepassingsmogelijkheden binnen het bewegingsonderwijs en andere vakken. In dit laatste artikel gaan we dieper in op de…
-
klassencasus
In LO 7,8 en 9 hebben we ‘Klassen(n)spel’ als programma beschreven waarin problemen in de klas in groepsdynamische processen worden aangepakt in de les bewegingsonderwijs en andere vakken. In LO 9 zijn…