Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content

17 publicaties gevonden

  • hoe kan klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (3)

    “Die klas 2 havo B is zo druk. Ik kan er niets mee. Ik ben meer bezig met orde houden dan met lesgeven. Er valt geen land mee te bezeilen.…

    Artikel in vaktijdschrift
  • hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs (2)

    In Lichamelijke Opvoeding 9 van 2014 is het eerste artikel verschenen over Klassenspel en passend onderwijs. Klassenspel is gericht op het optimaliseren van een veilig leer- en leefklimaat door meer…

    Artikel in vaktijdschrift
  • hoe kan Klasse(n)spel een bijdrage leveren aan passend onderwijs?

    Klasse(n)spel heeft als doel het optimaliseren van een veilig leer- en leefklimaat en is daarin met name gericht op de groepsdynamiek. Immers individuele problematiek wordt sterk gekleurd door groepsdynamische processen. In dit…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In het vorige artikel (LO nr.7) hebben we het gehad over onderliggende theoretische aspecten; groepsdynamica, sociometrie, het sociogram en benodigde coachings- & begeleidingsvaardigheden om gedrag te beïnvloeden. In dit artikel willen we…

    Artikel in vaktijdschrift
  • klassencasus

    In LO 7,8 en 9 hebben we ‘Klassen(n)spel’ als programma beschreven waarin problemen in de klas in groepsdynamische processen worden aangepakt in de les bewegingsonderwijs en andere vakken. In LO 9 zijn…

    Artikel in vaktijdschrift