Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
17 publicaties gevonden
-
van ‘Level 1’ via insluittikspelen naar ‘Level 2’
Naar aanleiding van het eerste artikel ‘Hit and Run voor élk niveau’, dat verscheen in Lichamelijke Opvoeding 11 van 2007, hebben we veel reacties gekregen van leerlingen, studenten en collega’s. Reacties…
-
fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 1
In dit eerste artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op het theoretische kader van het Teaching Games for Understanding (TGfU)-model voor de Nederlandse situatie. In dit model wordt…
-
fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 3
In het eerste artikel (Lichamelijke Opvoeding 1, 2013) hebben de auteurs een theoretische interpretatie van het oorspronkelijk Engelse Teaching Games for Understanding (TGfU) model beschreven. In het tweede deel werd…
-
over video-informatie en leerprocessen
Op de Calo-Windesheim is een projectgroep gestart rond het werken met digitale hulpmiddelen in de lessen bewegingsonderwijs. De opdracht aan deze projectgroep was om te inventariseren wat momenteel al gebruikt…
-
praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim
Hogeschool Windesheim doet onderzoek naar ‘de digitale gymles’. In een aantal deelprojecten wordt onderzocht wat de effecten zijn van het gebruik van digitale middelen (zoals de Ipad) en gaming op…
-
fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 2
In dit tweede artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op de toepasbaarheid van het Teaching Games for Understanding (TGfU)-model voor de Nederlandse situatie. Deze stap draagt bij aan…
-
fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 4
In dit laatste artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op het ontwerpen van en lesgeven in leerrijke sportspelen. Daarmee sluit het aan bij eerdere conclusies dat leren spelen…