Spring naar content

16 publicaties gevonden

  • fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 1

    In dit eerste artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op het theoretische kader van het Teaching Games for Understanding (TGfU)-model voor de Nederlandse situatie. In dit model wordt…

    Artikel in vaktijdschrift
  • fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 3

    In het eerste artikel (Lichamelijke Opvoeding 1, 2013) hebben de auteurs een theoretische interpretatie van het oorspronkelijk Engelse Teaching Games for Understanding (TGfU) model beschreven. In het tweede deel werd…

    Artikel in vaktijdschrift
  • over video-informatie en leerprocessen

    Op de Calo-Windesheim is een projectgroep gestart rond het werken met digitale hulpmiddelen in de lessen bewegingsonderwijs. De opdracht aan deze projectgroep was om te inventariseren wat momenteel al gebruikt…

    Artikel in vaktijdschrift
  • praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim

    Hogeschool Windesheim doet onderzoek naar ‘de digitale gymles’. In een aantal deelprojecten wordt onderzocht wat de effecten zijn van het gebruik van digitale middelen (zoals de Ipad) en gaming op…

    Artikel in vaktijdschrift
  • fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 2

    In dit tweede artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op de toepasbaarheid van het Teaching Games for Understanding (TGfU)-model voor de Nederlandse situatie. Deze stap draagt bij aan…

    Artikel in vaktijdschrift
  • fundament voor het ontwerpen van leerrijke spelsituaties, 4

    In dit laatste artikel in een reeks van vier wordt ingegaan op het ontwerpen van en lesgeven in leerrijke sportspelen. Daarmee sluit het aan bij eerdere conclusies dat leren spelen…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift