Spring naar content

257 publicaties gevonden

  • Column van Koen Breedveld in Sport & Strategie (Jaargang: 2012) over het spelelement van de sport. 

    Artikel in vaktijdschrift
  • de waardering en ervaring van professionals en de einddoelgroep

    Voor het uitvoeren van een procesevaluatie voor de interventie Natuursprong is een onderzoek, bestaande uit drie onderdelen, uitgevoerd. Elf Natuursprong-professionals zijn via een vragenlijst gevraagd naar onder andere hun ervaring…

    Rapport
  • Het beleid van veel gemeenten lijkt te zijn gericht op het realiseren van gestructureerde en georganiseerde speelplekken. Maar uit onderzoek van de Universiteit van Wageningen (gedaan in opdracht van de…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Mont Ventoux of Start to Run?

    Waar vroeger het uithoudingsvermogen tot het alledaagse domein van de arbeid behoorde, zien we nu dat het vermogen tot uithouding, alsook de training ervan, verdrongen is uit de alledaagsheid, en…

    Boek
  • deelrapport I t/m IV

    Deze reeks is onderdeel van het Beweging-Onderwijs-Kommunikatie projekt (B.O.K.) en bevat de volgende deelrapporten: Deelrapport I: Kommunikatief sportspelonderwijs in de praktijk Deelrapport II: Veranderingen in het gedrag van leerkracht en…

    Rapport
  • In dit boek wordt de structuur van spel en spellen behandeld. Hierbij wordt eerst in gegaan op de vereisten van het spel, dat betrekking heeft op kenmerken van extrinsieke oorzaken.…

    Boek
  • literatuurstudie, editie 2

    Wetenschapsjournalist Mark Mieras onderzocht in een literatuurstudie het belang van buitenlessen voor het kinderbrein. Daaruit blijkt onder andere dat met meer sport en spel, meer beweging, een beter lichaamsbesef en…

    Rapport
  • Natuurrijke speelplekken dagen kinderen uit om meer te bewegen en gevarieerder te spelen. En kinderen wíllen ook meer spannende speelmogelijkheden. Geen voorgeprogrammeerde spelletjes, maar klimmen en klauteren, hutten bouwen, zelf…

    Artikel in vaktijdschrift
  • schoolplein wacht (3)

    Het artikel ‘Het plein wacht … ‘ in LO 5 en 6 beschrijft vijf randvoorwaarden voor een optimaal gebruik van het schoolplein. Hieronder de invulling van basisschool de Lunetten in…

    Artikel in vaktijdschrift