Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
257 publicaties gevonden
-
Column van Koen Breedveld in Sport & Strategie (Jaargang: 2012) over het spelelement van de sport.
-
de waardering en ervaring van professionals en de einddoelgroep
Voor het uitvoeren van een procesevaluatie voor de interventie Natuursprong is een onderzoek, bestaande uit drie onderdelen, uitgevoerd. Elf Natuursprong-professionals zijn via een vragenlijst gevraagd naar onder andere hun ervaring…
-
Historische collectie KVLO.
-
Het beleid van veel gemeenten lijkt te zijn gericht op het realiseren van gestructureerde en georganiseerde speelplekken. Maar uit onderzoek van de Universiteit van Wageningen (gedaan in opdracht van de…
-
Mont Ventoux of Start to Run?
Waar vroeger het uithoudingsvermogen tot het alledaagse domein van de arbeid behoorde, zien we nu dat het vermogen tot uithouding, alsook de training ervan, verdrongen is uit de alledaagsheid, en…
-
deelrapport I t/m IV
Deze reeks is onderdeel van het Beweging-Onderwijs-Kommunikatie projekt (B.O.K.) en bevat de volgende deelrapporten: Deelrapport I: Kommunikatief sportspelonderwijs in de praktijk Deelrapport II: Veranderingen in het gedrag van leerkracht en…
-
In dit boek wordt de structuur van spel en spellen behandeld. Hierbij wordt eerst in gegaan op de vereisten van het spel, dat betrekking heeft op kenmerken van extrinsieke oorzaken.…
-
literatuurstudie, editie 2
Wetenschapsjournalist Mark Mieras onderzocht in een literatuurstudie het belang van buitenlessen voor het kinderbrein. Daaruit blijkt onder andere dat met meer sport en spel, meer beweging, een beter lichaamsbesef en…
-
Natuurrijke speelplekken dagen kinderen uit om meer te bewegen en gevarieerder te spelen. En kinderen wíllen ook meer spannende speelmogelijkheden. Geen voorgeprogrammeerde spelletjes, maar klimmen en klauteren, hutten bouwen, zelf…
-
schoolplein wacht (3)
Het artikel ‘Het plein wacht … ‘ in LO 5 en 6 beschrijft vijf randvoorwaarden voor een optimaal gebruik van het schoolplein. Hieronder de invulling van basisschool de Lunetten in…