Spring naar content

260 publicaties gevonden

  • een onderzoek naar het tot stand komen van risicovolle spelkeuzes tijdens vrij buitenspel en het stimuleren daartoe middels een nudge-interventie in Lunetten-Zuid

    Dit onderzoek streeft er naar om meer te begrijpen hoe, waar, waarmee en waarom kinderen risicovol spelen, wanneer zij vrij buitenspelen door de wijk. Door erachter te komen op welke…

    Scriptie
  • 60 natuurervaringen voor baby, dreumes en peuter

    In dit boek vind je handvatten om kinderen vanaf de geboorte kennis te laten maken met de natuur. Het boek is opgedeeld in de categorieën vanaf 0 jaar (baby), vanaf…

    Boek
  • eindrapportage KIEM Sport 2021

    Changing Views is een onderzoeksproject in de Maastricht. Het doel was om passend beweegstimuleringsaanbod te ontwikkelen om het gebruik van de openbare ruimte te optimaliseren en kinderen, vooral degenen die…

    Rapport
  • gecombineerd met de toolkit spelen, bewegen, sporten en ontmoeten in Roosendaal

    In dit draaiboek wordt verwezen naar het stappenplan beweegvriendelijke omgeving op de website beweegvriendelijkebuurt.nl en naar de toolkit ‘spelen, bewegen, sporten en ontmoeten in de openbare ruimte van Roosendaal. Afgelopen…

    Werkboek / instrument
  • infographic

    In opdracht van Jantje Beton heeft Kien een peiling gedaan onder meer dan 500 kinderen van 6 t/m 12 jaar naar hoe het staat met buitenspelen in Nederland. Hieruit blijkt onder andere dat maar liefst 21% van de kinderen aangeeft te weinig tijd te hebben…

    Factsheet
  • de volkssportkoffer

    De auteurs beschrijven in deze publicatie een aantal volksspelen uit Vlaanderen. Balspelen, bolspelen, schietspelen, steek- en vechtspelen, verplaatsingsspelen, werpspelen en gezelschapsspelen komen aan de orde. Dit is het derde nummer…

    Brochure
  • Vroeger was het vrij normaal dat kinderen zich bezighielden met activiteiten als in bomen klimmen, op geheime plekken spelen of het bouwen van hutten in de bosjes. Tegenwoordig zijn de…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Hoe kijken we in de gymles naar een speels kind? Als spelen belangrijk is, mag een kind dan op een speelse wijze mee doen in de gymles? Wat is speels?…

    Artikel in vaktijdschrift