Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
34 publicaties gevonden
-
op weg naar een milieumanagement fasen model
De relatie tussen voetbal en milieuduurzaamheid wordt steeds belangrijker. In de voetbalwereld wordt opkomend de term Corporate Social Responsibility (CRS) gebruikt. Deze bachelor thesis levert een bijdrage aan de literatuur…
-
Dit fan experience onderzoek is uitgevoerd onder 33 betaald voetbalorganisaties (bvo’s) in Nederland en 16 buitenlandse clubs. De resultaten zijn gebaseerd op de vragenlijsten die door de bvo’s zelf zijn…
-
casestudie naar de betekenissen die betrokkenen geven aan de betrokkenheid van een BVO bij een maatschappelijke activiteit
De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat luidt: welke betekenissen geven betrokken actoren aan de betrokkenheid van de BVO Go Ahead Eagles bij de maatschappelijke activiteit ‘Leven als een…
-
retention of sponsors
The purpose of this study is to identify different sponsors based on their level of loyalty towards Heracles Almelo. For the management of Heracles Almelo this report is an advice…
-
een studie naar de sectorale en geografische reikwijdte van de sponsormarkt van bvo N.E.C. Nijmegen
N.E.C. Nijmegen is één van de 38 betaald voetbalorganisaties (bvo’s) in Nederland. Sinds de invoering van het betaalde voetbal in Nederland doet N.E.C. (opgericht op 15 november 1900) mee aan…
-
heeft de directie van een Betaald Voetbal Organisatie significante invloed op de prestaties?
Het doel van dit onderzoek is te bekijken wat de invloed is van de directie van een Betaald Voetbal Organisatie. In meerdere onderzoeken is aangetoond dat de directie in andere…
-
kennisbank-onderzoek, rendement van mvo door bvo's, seizoen 2011-2012
De 36 betaald voetbalorganisaties (BVO’s) in Nederland voeren in toenemende mate maatschappelijke activiteiten uit, samen met maatschappelijke partners. Voor het derde seizoen op rij is door de Universiteit Utrecht, in opdracht…
-
De centrale onderzoeksvraag in deze scriptie luidt als volgt: Doen Nederlandse Betaald Voetbal Organisaties (BVO’s) uit de Eredivisie voldoende op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO)? Op basis van…
-
kunnen bvo's aansprakelijk worden gehouden voor het gedrag van hun supporters?
Terwijl er veel sportieve strijd wordt geleverd op de velden in de Nederlandse voetbalstadions, zijn dezelfde stadions vaak het podium voor wanordelijkheden. In en rondom de Nederlandse voetbalstadions zorgen supporters met enige…
-
een kwalitatief onderzoek naar de betekenisgeving van zakelijke relaties aan de betaald voetbal organisatie als regionaal netwerkplatform
Uit kwantitatief Sponsor Onderzoek van KNVB Expertise blijkt dat zakelijke relaties van BVO’s zich voornamelijk aan de BVO verbinden vanwege netwerkmotieven. Met kwalitatief onderzoek wil de auteur achterhalen wat er schuil…