Spring naar content

95 publicaties gevonden

  • In mei 2010 startte de Giro in Nederland en deed daarbij tijdens de eerste etappe op 9 mei ook de provincie Utrecht aan met een finish in het centrum van de Domstad.…

    Rapport
  • een goed idee?, een onderzoek naar de invloed van shirtsponsoring op merkimago en de invloed van betrokkenheid bij de sport

    In dit onderzoek staat het effect van shirtsponsoring op het merkimago centraal. De focus ligt hierbij op bedrijven die negatief in de publiciteit zijn gekomen. Er is nog weinig onderzoek…

    Scriptie
  • The leisure industries incorporate a wide range of fast-gowing services, from major tourist attractions appealing to an international market, to local community sports provisions. The problems faced by managers and…

    Boek
  • ‘The Leisure Industries’ is the first book to scan the entire field of leisure from the point of view of leisure providers rather than from a demand-side perspective. Arguing that…

    Boek
  • samenwerking tussen sport en bedrijfsleven, toen, nu en in de toekomst

    In deze uitgave ter gelegenheid van het tienjarig jubileum van Sport&Zaken gaan onderzoekers van het Mulier Instituut nader in op de relatie tussen sport en bedrijfsleven. Hoeveel geld gaat er…

    Boek
  • differences between occupations and business sectors

    Dit artikel beschrijft het vóórkomen van zitten in de Nederlandse beroepsbevolking tijdens werk, vrije tijd en overige activiteiten. Ook gaat het in op de verschillen in zitduur tussen beroepsgroepen en…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • rapport naar aanleiding van een onderzoek naar de overeenkomsten en verschillen in talentontwikkeling tussen sport- en bedrijfsorganisaties

    In deze studie wordt gekeken naar de wijze van talentontwikkeling in sport- en bedrijfsorganisaties. Het uitgangspunt voor dit onderzoek is dat sport- en bedrijfsorganisaties steeds meer overeenkomsten vertonen. Een logisch…

    Rapport
  • een winstgevende combinatie!, sportende ondernemers presteren beter

    Nederlandse ondernemers zijn zeer sportief en het merendeel vindt bovendien dat sport een positieve bijdrage levert aan het functioneren en de prestaties van hun onderneming. Liefst 85% van de ondernemers…

    Factsheet