Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
260 publicaties gevonden
-
transformatie in het sociaal domein, samensturing met alle betrokkenen
Steeds vaker lopen mensen vast in de huidige route naar ondersteuning in het sociaal domein. Met de beste bedoelingen worden er plannen gemaakt vóór mensen in plaats van mét de…
-
a case study on the organisational integration and inclusion of athletes with disabilities in local, mainstream sport associations in The Netherlands
The Dutch government sees sport as a strategic tool for the inclusion of marginalised groups, such as athletes with disabilities. The societal role of sport is increasingly emphasised, aiming to…
-
een onderzoek naar de sport- en organisatiecommitment van leden van de sportverenigingen van de KNGU, in het licht van maatschappelijke ontwikkelingen
De hoofdvragen van deze masterscriptie luiden als volgt: in welke mate zijn sportcommitment en organisatiecommitment te verklaren met de huidige maatschappelijke ontwikkelingen in acht genomen?; op welke manier kan de…
-
thema's en trends in praktijk en beleid
Met ‘Zicht op actieve cultuurparticipatie’ bieden het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA) en het Fonds voor Cultuurparticipatie professionals, bestuurders, beleidsmakers en andere betrokkenen zicht op actuele thema’s en trends…
-
a qualitative study of the experiences of stakeholders of the vitale sportvereniging
Currently, we are experiencing many changes in the way that the state is trying to organize society in The Netherlands. Under the construction of a participation society, policies around welfare…
-
a comparison between clubs with a different fan base dimension
The rise and wide diffusion of social media applications allow sports organizations to directly communicate with fans, capitalising on their emotional involvement with teams and establishing mutually beneficial relationships. Despite…
-
een kwalitatief onderzoek naar de betekenis die gedetineerden geven aan een sportopleiding ter bevordering van hun zelfredzaamheid
De vraagstelling die in dit onderzoek centraal staat, luidt als volgt: Welke betekenis geven gedetineerden aan hun deelnamemotieven, ervaringen en het doel van Leider Sportieve Recreatie (LSR) in het kader van…
-
de mediërende rol van fit, betrokkenheid van consument en het aantal endorsde producten op de relatie tussen brand awareness en brand loyalty
Met deze scriptie is getracht brand awareness en brand loyalty te testen zoals deze in brand equity theorieën word beschreven. De context waarin brand awareness en brand loyalty zijn getest…
-
find the right match to win the game!
In dit onderzoek wordt met behulp van de Match-up hypotheses gekeken naar het effect van de ‘congruentie tussen een sport endorser en een product’. Daarnaast is onderzocht of de genoemde…
-
de invloed ervan op de attitude ten opzichte van een sponsor actief in de financiële sector
De afgelopen periode zijn er verschillende voorbeelden geweest waarin een sponsor van sport, vaak werkzaam binnen de financiële sector, zich heeft terug getrokken als sponsor als gevolg van schandalen veroorzaakt…