Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
99 publicaties gevonden
-
Anti-obesity campaigning has taken a turn from merely informing about what is healthy to warning and criticizing what is not. This provides a new challenge for public health information: how…
-
een aanpak in beweging
Een wetenschappelijk verantwoord rapport met daarin een heldere beschrijving van de werkwijze van de FLASH! campagne en (waar mogelijk) een wetenschappelijke onderbouwing van de campagne aanpak.
-
bevordering van gezond gedrag door massamediale voorlichting
In dit advies wordt uiteengezet dat het effect van campagnes op gedrag als regel hooguit bescheiden is en dat de effectiviteit staat of valt met een planmatige aanpak. De commissie…
-
Op deze website staat de belangrijkste informatie over diabetes, kunt u testen of u zelf risico loopt om diabetes te krijgen en u kunt veel lezen over de manier waarop…
-
Deze richtlijnen zijn ontworpen om uitvoerders van gezondheidsverbeterende fysieke activeringsprogramma’s te ondersteunen bij het ontwerpen van dit soort campagnes. Ze zijn gebaseerd op de analyse van de nationale HEPA programma’s…
-
overal volop in beweging
Bewegingsstimulering vraagt om een landelijke, multimediale campagne, waarbij alle mogelijke communicatiemiddelen ingezet worden om het publiek te informeren over het belang van dagelijks bewegen, over uiteenlopende vormen van sporten en…
-
effecten, succesfactoren en verbeterpunten in beeld
Kwalitatieve evaluatie van de FLASH!-campagne voor het vmbo. Deze campagne is in september 2004 van start gegaan en bestaat op schoolniveau uit een vakoverstijgend lespakket ‘Actieve leefstijl’ en de zogenaamde…
-
de potentiële gezondheidswinst
Dit rapport geeft een overzicht van de mogelijk te behalen gezondheidswinst indien er in Nederland een multimedia publiekscampagne gericht op preventie van lage rugpijn zou worden uitgevoerd.
-
analyse en aangrijpingspunten voor kwaliteitsverbetering
Om inzicht te krijgen in manieren van campagne voeren, is er een onderzoeksproject gestart om een vijftal massamediale campagnes in Nederland na te gaan, te weten: “Nederland In Beweging!” (NIB…