Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
99 publicaties gevonden
-
factsheet, lessons learned 2003-2008
In het Nederlandse volksgezondheidsbeleid is nog aanzienlijke gezondheidswinst te boeken, met name door de gezonde keuze voor burgers de gemakkelijke keuze te laten zijn. Landelijke leefstijlcampagnes zijn in dit beleid…
-
factsheet, uitkomsten kwaliteitstraject
Factsheet over kwaliteitstraject bij landelijke leefstijlcampagnes.
-
what messages work and what improvements are needed?
Background: To motivate individuals to adhere to a regular physical activity regime, guidelines must be supplemented with persuasive messages that are disseminated widely. While substantial research has examined effective strategies…
-
onderzoek naar theoriegebruik bij Nederlandse leefstijlcampagnes
Uit de resultaten blijkt dat theorieën vooral toegepast worden in de opzetfase van een campagne, en met name tijdens de aanvraag voor subsidie. Theorieën die gericht zijn op het individu…
-
getting the message across
This book takes a historical look at the power of posters to persuade people to change their behaviour. It charts decades of changing health priorities, advertising trends and government regulations,…
-
In opdracht van NISB heeft TNO een effectevaluatie uitgevoerd onder bedrijven die deelnemen aan de COS campagne Fietsen Scoort, om na te gaan in hoeverre de campagne effectief is om…
-
over de psychologie van keuze en gedrag
Hoe kiezen mensen uit de vele mogelijkheden waarvoor zij zich, iedere dag opnieuw, gesteld zien? In dit boek geven vooraanstaande Nederlandse wetenschappers uit diverse disciplines een helder overzicht van de…
-
a mass media campaign targeting parents of inactive children; knowledge, saliency, and trialing behaviours
In late 2007, Canada’s ParticipACTION national physical activity mass media campaign was re-launched, with an initial campaign targeting parents of elementary school-aged children. The campaign informed them about the risks…
-
baseline assessment of the capacity available to the 'New ParticipACTION', a qualitative study of Canadian organizations
Evaluation of the original ParticipACTION campaign effects focused on individual awareness, recall, and understanding. Less studied has been the impact such campaigns have had on the broader organizational capacity to…
-
baseline assessment of the 'new ParticipACTION', a quantitative survey of Canadian organizational awareness and capacity
ParticipACTION is a Canadian physical activity (PA) communications and social marketing organization that was relaunched in 2007 after a six-year hiatus. This study assesses the baseline awareness and capacity of…