Spring naar content

99 publicaties gevonden

  • awareness of the participACTION campaign among Canadian adults, examining the knowledge gap hypothesis and a hierarchy-of-effects model

    ParticipACTION was a pervasive communication campaign that promoted physical activity in the Canadian population for three decades. According to McGuire’s hierarchy-of-effects model (HOEM), this campaign should influence physical activity through…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • overview and introduction of baseline research on the 'new' ParticipACTION

    This paper provides a brief overview of the Canadian physical activity communications and social marketing organization “ParticipACTION”; introduces the “new” ParticipACTION; describes the research process leading to the collection of…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • workshopverslag

    Op 13 en 14 november 2008 kwamen vijftig professionals uit vijftien verschillende Europese landen bijeen in Wageningen om kennis en ervaring uit te wisselen over nationale strategieën voor beweegstimulering. De…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • leefstijlcampagnes in de schijnwerpers

    Inspiratie is de basis voor succes. Samen met alle campagneleiders heeft ZonMw daarom een inspiratiebundel met dvd gemaakt over leefstijlcampagnes: de nieuwe manier van campagnevoeren die wordt gekenmerkt door een…

    Boek
  • In dit rapport wordt de wijze waarop de conceptversie van de VMBO Beweegwijzer door TNO PG is geëvalueerd beschreven, worden de resultaten weergegeven en worden concrete aanbevelingen gedaan.

    Rapport
  • Sinds 1999 onderzoekt de Dienst Publiek en Communicatie (onderdeel van de Rijksvoorlichtingsdienst) de resultaten van de Postbus 51-campagnes op een systematische en vergelijkbare wijze. Dit onderzoek brengt het bereik, de…

    Rapport
  • pathways from awareness to outcomes in the verb-tm campaign 2002-2003

    Background: The McGuire hierarchy-of-effects (HOE) model, used extensively in mass-media interventions to describe the mechanisms for understanding effects, has not been tested in physical activity campaigns. Design: Data collected at…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • onderzoek naar theoriegebruik bij leefstijlcampagnes

    Gezondheidsproblemen, zoals overgewicht, roken en diabetes komen veelvuldig voor in de Nederlandse samenleving. Om het aantal gezondheidsproblemen terug te dringen is er in de afgelopen jaren gekozen voor een leefstijlbenadering.…

    Boek