Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
99 publicaties gevonden
-
awareness of the participACTION campaign among Canadian adults, examining the knowledge gap hypothesis and a hierarchy-of-effects model
ParticipACTION was a pervasive communication campaign that promoted physical activity in the Canadian population for three decades. According to McGuire’s hierarchy-of-effects model (HOEM), this campaign should influence physical activity through…
-
overview and introduction of baseline research on the 'new' ParticipACTION
This paper provides a brief overview of the Canadian physical activity communications and social marketing organization “ParticipACTION”; introduces the “new” ParticipACTION; describes the research process leading to the collection of…
-
workshopverslag
Op 13 en 14 november 2008 kwamen vijftig professionals uit vijftien verschillende Europese landen bijeen in Wageningen om kennis en ervaring uit te wisselen over nationale strategieën voor beweegstimulering. De…
-
leefstijlcampagnes in de schijnwerpers
Inspiratie is de basis voor succes. Samen met alle campagneleiders heeft ZonMw daarom een inspiratiebundel met dvd gemaakt over leefstijlcampagnes: de nieuwe manier van campagnevoeren die wordt gekenmerkt door een…
-
In dit rapport wordt de wijze waarop de conceptversie van de VMBO Beweegwijzer door TNO PG is geëvalueerd beschreven, worden de resultaten weergegeven en worden concrete aanbevelingen gedaan.
-
Presentatie over campagnevoeren in Nederland door NISB.
-
Sinds 1999 onderzoekt de Dienst Publiek en Communicatie (onderdeel van de Rijksvoorlichtingsdienst) de resultaten van de Postbus 51-campagnes op een systematische en vergelijkbare wijze. Dit onderzoek brengt het bereik, de…
-
Background: Physical inactivity is associated with the increased risk of many chronic diseases. Such risks decrease with increases in physical activity. This study assessed the cost-effectiveness of population-wide strategies to…
-
pathways from awareness to outcomes in the verb-tm campaign 2002-2003
Background: The McGuire hierarchy-of-effects (HOE) model, used extensively in mass-media interventions to describe the mechanisms for understanding effects, has not been tested in physical activity campaigns. Design: Data collected at…
-
onderzoek naar theoriegebruik bij leefstijlcampagnes
Gezondheidsproblemen, zoals overgewicht, roken en diabetes komen veelvuldig voor in de Nederlandse samenleving. Om het aantal gezondheidsproblemen terug te dringen is er in de afgelopen jaren gekozen voor een leefstijlbenadering.…