Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
195 publicaties gevonden
-
vergelijking van spelgerichte en prestatiegerichte sport apps in de context van sportmotivatie
Hoewel voldoende sporten goed is voor de gezondheid zijn er veel mensen die niet aan de normen voldoen. Ontwikkelingen op het gebied van mobiele apps hebben gezorgd voor meer potentiële…
-
de rol van zelfeffectiviteit en Facebook op sportintentie
In deze thesis is onderzocht in hoeverre de blootstelling aan verschillende typen informatie (tekst, foto, video) over sport op Facebook invloed heeft op de intentie om te gaan sporten en…
-
een onderzoek naar sportmotivatie en het effect van de causale oriëntaties uit de self-determination theory
In deze scriptie staat een onderzoek beschreven naar het effect van de sociale interactie binnen sportapplicaties op de intrinsieke en extrinsieke sportmotivatie. Daarnaast is gekeken naar de effecten van de…
-
In dit plan wordt uitgewerkt hoe in geval van dopingzaken de communicatie door diverse betrokkenen tot ieders tevredenheid kan verlopen. De topsportbonden hebben daarin een centrale rol. Dit is de…
-
adviessequenties in evaluatiegesprekken tussen trainers/coaches en topsporters in het jeugdvoetbal en -volleybal
In de topsport lijkt communicatie steeds meer aan de basis te staan van het al dan niet slagen van trainers/coaches. Dat blijkt wel uit de vele berichten die er in…
-
Als docent ben je veel en vaak in communicatie met leerlingen, zowel verbaal als nonverbaal. Overal waar communicatie plaatsvindt bestaat het risico van miscommunicatie. In zo’n geval wordt een boodschap anders geïnterpreteerd…
-
een experimenteel onderzoek naar de invloed van framing en brongebruik op de geloofwaardigheid van een bericht
Hoewel in eerder onderzoek al gekeken is naar het effect van type bron (commercieel versus non-commercieel) en van type frame (winst versus verlies) in een sportcampagne op de attitude van…
-
een experimenteel onderzoek naar de effecten van het positief dan wel negatief framen van een bericht op de geloofwaardigheid van dit bericht en in welke mate hebben het geslacht, de leeftijd en de betrokkenheid van de ontvanger invloed op deze effecten?
Uit cijfers van de Nederlandse Hartstichting (2003) blijkt dat 2/3 van de mensen in Nederland te weinig sport. Om mensen bewust te maken van het belang van sporten en gedragsveranderingen…
-
the moderated influence of motivation
This study with online questionnaire (N = 419) is focused on the relationship between type of communication (combined communication vs. group communication only) and time spent on exercising (moderate and…
-
the impact of a sportive scandal on purchase intention and communication intention
The use of celebrity endorsers for brands and the risks involved with this have given rise to academic interest. One of the risks is a scandal around the endorser. This…