Spring naar content

195 publicaties gevonden

  • een onderzoek naar de voorspellende waarde van affectieve attitudes

    Positieve emoties bepalen een groot deel van ons gedrag. De effectiviteit van communicatieboodschappen kan dan ook worden verbeterd door in te spelen op emotie en affect. Het is echter nog onvoldoende duidelijk…

    Scriptie
  • do you like the match?!

    This Master Thesis examines celebrity endorsement on Facebook on the basis of matched information. Three different pretests were conducted to find equally appropriate celebrities, products and brands. In the main…

    Scriptie
  • de invloed van geloofwaardigheid en congruentie op de attitude tegenover het product

    De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: Wat is de invloed van de geloofwaardigheid van een sportendorser op de attitude tegenover het product en welke rol…

    Scriptie
  • het gebruik van een sport endorser in printadvertenties

    In deze scriptie staat beschreven wat het effect is van multiple product endorsement op de productattitude en de geloofwaardigheid van de sporter. Tevens wordt onderzocht of de mate van congruentie…

    Scriptie
  • effect van het geslacht van sport celebrity endorsers op productattitude

    Met dit onderzoek is onderzocht in hoeverre er een effect van het geslacht van sport celebrity endorsers op productattitude is. Daarnaast is er rekening gehouden met het geslacht van de…

    Scriptie
  • de invloed van de afkomst van een endorser op merkattitude en koopintentie

    In dit onderzoek is gekeken naar de invloed van afkomst van een sportendorser op de koopintentie en productattitude. Hierbij werden de variabelen identificatie en geloofwaardigheid meegenomen als mediatoren. Door middel…

    Scriptie
  • de invloed van geslacht, geloofwaardigheid en congruentie op merkattitude

    Dit onderzoek biedt nieuwe inzichten over het gebruik van beroemde sporters als endorsers in reclames. Er is onderzocht in welke mate de congruentie tussen de sportendorser en het merk invloed…

    Scriptie
  • beïnvloedt matchfixing de merkattitude en de geloofwaardigheid van de sponsor?

    Deze studie tracht meer duidelijkheid te geven omtrent de invloed van matchfixing in de sportsponsoring. Aan de hand van een experiment is er onderzocht wat het effect van matchfixing is…

    Scriptie