Spring naar content

195 publicaties gevonden

  • to keep or not to keep?

    In deze thesis is geprobeerd de effecten van het begaan van verschillende soorten schandalen door een sport celebrity endorser te onderzoeken. Er werd gekeken naar de effecten op de geloofwaardigheid…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de invloed van tijdsperspectief op de effectiviteit van positief en negatief geformuleerde hoe en waarom-informatie in een gezondheidsboodschap die voldoende sporten promoot

    Een aantal feiten op een rij: de Nederlandse bevolking sport onvoldoende, het aantal mensen met overgewicht neemt in Nederland ieder jaar toe en bestaande sportinterventies hebben niet altijd het beoogde…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de invloed van tailoring op de attitude van de Nederlandse bevolking ten opzichte van sporten

    In dit onderzoek wordt onderzocht of tailoring ingezet kan worden om de attitude van de Nederlandse bevolking ten opzichte van sporten positiever te maken. Ook is hierbij onderzocht of gepercipieerde…

    Scriptie
  • monsterlijk energiek of tipsy van de campagne?, de invloed van congruentie tussen sport en sponsor op merkherinnering, merkattitude en evenementattitude

    Doel van dit onderzoek is zicht te krijgen op welke manier het sponsoren van sportevenementen tegenwoordig effectief bijdraagt aan de verhoging van de merkherinnering, merkattitude en evenementattitude. Het onderzoek is uitgevoerd…

    Scriptie
  • kan tailoring helpen om Nederlandse volwassenen meer te laten sporten?

    In dit onderzoek is gekeken naar de effecten van getailorde berichten op de motivatie van Nederlandse volwassenen om te gaan sporten. Het onderzoek is uitgevoerd middels een experiment onder Nederlandse…

    Scriptie
  • een onderzoek naar de invloed van mobiele applicaties (apps) op de zelfeffectiviteit en de motivatie om te gaan en blijven sporten en bewegen

    In een online experiment, uitgevoerd onder 134 Nederlanders, is onderzocht wat de invloed is van het type app op zelfeffectiviteit en sportmotivatie. Het doel van het onderzoek was om inzicht…

    Scriptie
  • celebrity sport endorsement

    In deze thesis wordt onderzocht welk effect het inzetten van een nationale versus een internationale celebrity sport endorser heeft op de koopintentie en de productattitude van de consument. Tevens werd…

    Scriptie