Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
195 publicaties gevonden
-
“Content is king” zei Bill Gates halverwege de jaren negentig. Twintig jaar na dato is deze uitspraak meer dan ooit waar. Wie relevante content creëert voor het juiste publiek, content…
-
bewegen met een missie als vast onderdeel in de inburgeringscursus
Bewegen is wat het Esperanto onder de talen is; een wereldtaal die door vele volken en culturen onmiddellijk wordt begrepen in de communicatie. Het zou een grotere rol kunnen spelen…
-
the case of online advertisements of football club related products
This study concentrates on the effects of tailoring on the basis of social influence strategies (TBSIS) in online advertising. The aim of the research was to examine whether online advertisements…
-
Fair play kent verschillende betekenissen en dat kan de communicatie over het begrip behoorlijk bemoeilijken. In deze bijdrage wordt met behulp van enkele voorbeelden verduidelijkt hoe de pedagogische dimensie in…
-
over onbedwingbare impulsen en collectieve doelen
Publicatie van de openbare les door Reint Jan Renes, ‘Effectieve communicatie in het publieke domein. Over onbedwingbare impulsen en collectieve doelen’ voor het lectoraat Crossmediale communicatie in het publieke domein.
-
Op stagebezoek kom ik bij vele scholen over de vloer. Het is erg leuk om de stagiairs te begeleiden. Tijdens de lessen zit ik dan samen met de begeleiders aan de…
-
hoe interactie in applicaties motivatie kan verhogen en de rol van eigen-effectiviteit en sociale ondersteuning binnen deze relatie
Nieuwe media worden gekenmerkt door hun hoge mate van interactiviteit. Dit geldt ook voor smartphone applicaties, die de afgelopen jaren sterk in populariteit zijn toegenomen. Veel van deze applicaties zijn…
-
hoe het gebruik van sociale media in sportapplicaties mensen kan motiveren om meer te sporten
Dit onderzoek biedt inzicht in het gebruik van sportapplicaties en nieuwe media in gezondheidscommunicatie. Er is onderzocht welke invloed het delen van sportprestaties via sportapplicaties op sociale media heeft op…
-
een onderzoek naar het effect van sociale interactie in en via sportapplicaties op de sportmotivatie en de invloed van het sportief zelfbeeld daarop
Sporten is een belangrijk onderdeel van iemands leven. Hetzelfde geldt langzamerhand steeds meer voor mobiele (sport)applicaties en sociale media. Er is echter nog weinig onderzoek gedaan naar hoe deze factoren…
-
experimenteel onderzoek naar de toepassing van sociale media bij sport en de invloed van zelfeffectiviteit op sportintentie
Dit experimentele onderzoek is gericht op de combinatie van het delen van sportprestaties op social media, zelfeffectiviteit en sportintentie. Als effect wordt beoogd dat het aantal mensen met overgewicht zal…