Spring naar content

53 publicaties gevonden

  • een inkijk in de organisatie van de Nederlandse esportswereld

    Deze (interactieve) factsheet geeft je een inkijk in de organisatie van de Nederlandse esportswereld met gegevens over teams, competities en game-uitgevers. Ook krijg je inzicht in de kijkcijfers, het prijzengeld,…

    Factsheet
  • HBSC 2021

    Dit Nederlandse onderzoek wordt sinds 2001 elke vier jaar uitgevoerd onder een landelijk representatieve groep leerlingen in groep 8 van de basisschool en in het voortgezet onderwijs in de leeftijd…

    Rapport
  • ontdek kansen in de wereld van esports en gaming

    Level up! Ontdek kansen in de wereld van esports en gaming. Dit boek geeft lezers inzicht in esports en gaming. De auteurs gaan in op het ontstaan van esports uit…

    Boek
  • location based gaming in de stedelijke omgeving

    In deze scriptie wordt onderzocht wat voor effect location-based games hebben op het gebruik, de ervaring en de perceptie van de stedelijke ruimte. Hierbij is in het veldwerk ingegaan op…

    Scriptie
  • De auteur, Remko van den Dool, senior onderzoeker/methodoloog bij het Mulier Instituut duikt in de wereld van e-sport en gamen. Hij beantwoordt de belangrijkste vragen over deze ontwikkeling, zoals: hoe…

    Artikel in vaktijdschrift
  • van breedtesport tot topsport

    Dit onderzoek van het Mulier Instituut geeft aandacht aan gamen en esport onder volwassen Nederlanders. De belangrijkste conclusies uit het onderzoek zijn: Eén op de vijf volwassen Nederlanders (18%) heeft…

    Rapport
  • adviezen ter bevordering van succesvolle implementatie

    Exergaming (exercise en gaming) is een innovatieve manier waarop mensen met dementie binnenshuis veilig en plezierig kunnen bewegen, met behulp van beweegspellen in een virtuele omgeving. Deze factsheet wil een…

    Factsheet
  • combined cognitive and physical exercise training in people with dementia

    Uit dit promotieonderzoek kunnen twee belangrijke conclusies getrokken worden: mensen met dementie zitten meer en bewegen minder dan hun leeftijdsgenoten zonder dementie; interactief fietsen is een haalbare, innovatieve en gewaardeerde…

    Proefschrift/oratie