Spring naar content

53 publicaties gevonden

  • location based gaming in de stedelijke omgeving

    In deze scriptie wordt onderzocht wat voor effect location-based games hebben op het gebruik, de ervaring en de perceptie van de stedelijke ruimte. Hierbij is in het veldwerk ingegaan op…

    Scriptie
  • De auteur, Remko van den Dool, senior onderzoeker/methodoloog bij het Mulier Instituut duikt in de wereld van e-sport en gamen. Hij beantwoordt de belangrijkste vragen over deze ontwikkeling, zoals: hoe…

    Artikel in vaktijdschrift
  • an inventory study at adolescents perspectives regarding physical activity and serious gaming

    Adolescents assume that they meet the activity guidelines and therefore do not see the need to change their PA behaviour. They also do not assume that games and technology can…

    Scriptie
  • van breedtesport tot topsport

    Dit onderzoek van het Mulier Instituut geeft aandacht aan gamen en esport onder volwassen Nederlanders. De belangrijkste conclusies uit het onderzoek zijn: Eén op de vijf volwassen Nederlanders (18%) heeft…

    Rapport
  • adviezen ter bevordering van succesvolle implementatie

    Exergaming (exercise en gaming) is een innovatieve manier waarop mensen met dementie binnenshuis veilig en plezierig kunnen bewegen, met behulp van beweegspellen in een virtuele omgeving. Deze factsheet wil een…

    Factsheet
  • combined cognitive and physical exercise training in people with dementia

    Uit dit promotieonderzoek kunnen twee belangrijke conclusies getrokken worden: mensen met dementie zitten meer en bewegen minder dan hun leeftijdsgenoten zonder dementie; interactief fietsen is een haalbare, innovatieve en gewaardeerde…

    Proefschrift/oratie
  • Bewegen en muziek blijft voor veel docenten LO een lastig activiteitengebied. De bewegingscultuur binnen bewegen en muziek verandert regelmatig, de ‘leuke’ muziek verandert, de voorbereiding vraagt tijd, het niveauverschil tussen…

    Artikel in vaktijdschrift
  • eSports in Nederland 2017

    De hype rond eSports stijgt het laatste jaar tot steeds grotere hoogte. Niet onterecht, zo blijkt uit het rapport ‘eSports in Nederland 2017’ van Nielsen Sports. 4 op de 10…

    Rapport