Spring naar content

53 publicaties gevonden

  • Het appèl lijkt niet te weerstaan: de fysieke drempel van steeds meer gymzalen wordt geslecht. De tablet rukt op in de gymles. Waar sommige collega’s verrukt over dit leermiddel steeds…

    Hoofdstuk in boek/rapport
  • verkenning van mogelijkheden actieve sport-apps voor het verhogen van sportparticipatie, een advies aan Rotterdam Sportsupport

    In een tijd waarin 42% van de Nederlandse samenleving in het bezit is van een smartphone levert dit op het gebied van communicatie nieuwe kansen op voor non-profit organisaties. Eén…

    Scriptie
  • In dit verkennende onderzoek heeft TNO in opdracht van het Kandinsky college onderzocht in welke mate VMBO leerlingen worden bereikt met de interventie ‘Beweeggames’ en wat de leerlingen van de…

    Rapport
  • a descriptive study

    Background: Adequate levels of physical activity are part of a healthy lifestyle and in this way linked to better health outcomes. For children and adolescents, the physical activity guideline recommends…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • Objectives: Less than 15% of children and adolescents participate regularly in physical activity (PA) and, with ever-increasing obesity, strategies to improve PA levels in youth are urgently needed. Exergaming offers…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • a systematic review

    Video games represent a multibillion-dollar industry in the U.S. Although video gaming has been associated with many negative health consequences, it also may be useful for therapeutic purposes. The goal…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • a cluster randomized clinical trial

    Background: Dementia cases may reach 100 million by 2050. Interventions are sought to curb or prevent cognitive decline. Exercise yields cognitive benefits, but few older adults exercise. Virtual reality-enhanced exercise…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift