Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
53 publicaties gevonden
-
Het appèl lijkt niet te weerstaan: de fysieke drempel van steeds meer gymzalen wordt geslecht. De tablet rukt op in de gymles. Waar sommige collega’s verrukt over dit leermiddel steeds…
-
a systematic review
Background: Active video games (AVGs) have gained interest as a way to increase physical activity in children and youth. The effect of AVGs on acute energy expenditure (EE) has previously…
-
Adequate levels of physical activity are part of a healthy lifestyle. How much do active games contribute to all day physical activity in Dutch adolescents? The results of this study…
-
verkenning van mogelijkheden actieve sport-apps voor het verhogen van sportparticipatie, een advies aan Rotterdam Sportsupport
In een tijd waarin 42% van de Nederlandse samenleving in het bezit is van een smartphone levert dit op het gebied van communicatie nieuwe kansen op voor non-profit organisaties. Eén…
-
Active video games that require whole body movement to play the game may be an innovative health promotion tool to substitute sedentary pastime with more active time and may therefore…
-
In dit verkennende onderzoek heeft TNO in opdracht van het Kandinsky college onderzocht in welke mate VMBO leerlingen worden bereikt met de interventie ‘Beweeggames’ en wat de leerlingen van de…
-
a descriptive study
Background: Adequate levels of physical activity are part of a healthy lifestyle and in this way linked to better health outcomes. For children and adolescents, the physical activity guideline recommends…
-
Objectives: Less than 15% of children and adolescents participate regularly in physical activity (PA) and, with ever-increasing obesity, strategies to improve PA levels in youth are urgently needed. Exergaming offers…
-
a systematic review
Video games represent a multibillion-dollar industry in the U.S. Although video gaming has been associated with many negative health consequences, it also may be useful for therapeutic purposes. The goal…
-
a cluster randomized clinical trial
Background: Dementia cases may reach 100 million by 2050. Interventions are sought to curb or prevent cognitive decline. Exercise yields cognitive benefits, but few older adults exercise. Virtual reality-enhanced exercise…