Spring naar content

16 publicaties gevonden

  • is er een juist moment?

    In LO7 van oktober 2016 beschreven we de theoretische achtergronden van het onderzoek naar het gebruik van video-instructie en -feedback (samen videomodelleren) in het bewegingsonderwijs dat we uitvoerden in het…

    Artikel in vaktijdschrift
  • kansen van digitalisering

    Op hogeschool Windesheim wordt door het Lectoraat ‘Bewegen, School en Sport’ sinds januari 2012 onderzoek gedaan naar mogelijkheden van digitalisering van de gymles. Dit onderzoek is mogelijk gemaakt door een…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een combinatie van digitale techniek, vakinhoud en didactiek in het spelonderwijs

    Dit artikel laat zien hoe de app ‘Video-catch’ werkt in het onderwijs. De vraag hierbij is vooral nog hoe en wanneer het taggen met deze digitale toepassing effectief kan worden…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een kritisch filosofisch betoog

    Als deelnemer aan het symposium ‘Van tikken naar taggen 2015’ aangaande digitalisering in bewegingsonderwijs en sport en als opleidingsdocent van de Calo, waardoor ik middels vele stagebezoeken op allerlei scholen…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In het najaar van 2012 startte Windesheim in Zwolle zowel met een project als een onderzoek naar het gebruik van ‘tech’-knowledge in de lichamelijke opvoeding (LO). Vanuit mijn betrokkenheid bij…

    Artikel in vaktijdschrift
  • een kritische dialoog

    Op woensdag 25 maart organiseerde het lectoraat Bewegen, School en Sport van hogeschool Windesheim het symposium ‘Van tikken naar taggen 2015’ over digitalisering in bewegingsonderwijs en sport. Tijdens dit symposium…

    Artikel in vaktijdschrift