Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
20 publicaties gevonden
-
prestatieverbetering
De Kennisagenda biedt een uitgangspunt voor onderzoek naar prestatieverbetering in esports. Het bevat de meest relevante vragen van Nederlandse esportscoaches en stafleden in de esportspraktijk, om esports in het algemeen…
-
een inkijk in de organisatie van de Nederlandse esportswereld
Deze (interactieve) factsheet geeft je een inkijk in de organisatie van de Nederlandse esportswereld met gegevens over teams, competities en game-uitgevers. Ook krijg je inzicht in de kijkcijfers, het prijzengeld,…
-
background analysis
ESports is een integraal onderdeel geworden van de digitale samenleving. In deze achtergrondanalyse leggen de auteurs uit wat esports is, hoe de verschillende ecosystemen eruit zien en wat de kansen…
-
The 7th edition of the Deloitte study ‘Let’s Play! – The European esports market’ focuses on the development of the European esports sector. The study is based on extensive consumer…
-
Esports, including virtual football, are a worldwide phenomenon. Yet, little is known about the physical activity levels of individuals engaged in virtual football game play. Therefore, we aimed to perform…
-
position paper
In dit position paper stellen we als sportsector een gezamenlijke definitiebepaling op, benoemen we de toegevoegde waarde van esports voor de sportsector en vice versa, schetsen we de eerste behoeftebepaling…
-
Verzamelde literatuur over eports van Esports Research Network.
-
ontdek kansen in de wereld van esports en gaming
Level up! Ontdek kansen in de wereld van esports en gaming. Dit boek geeft lezers inzicht in esports en gaming. De auteurs gaan in op het ontstaan van esports uit…
-
Deze inspiratiesheet is bedoeld voor buurtsportcoaches en (in mindere mate) cultuurcoaches die benieuwd zijn naar de mogelijkheden van esports, gaming en gamification (EGG) om mensen te laten sporten en bewegen.…
-
Het doel van dit onderzoek is inzicht te krijgen in wat esports is. Het onderzoek moet inzicht geven in de kenmerken van de groep mensen die aan esports doen, wat…