Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 22.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
362 publicaties gevonden
-
Dit nieuwe Richtlijnenhandboek Economische Impact versie 2.3 is volledig herzien en wijkt op een groot aantal punten af van de vorige versie 1.1. Deze versie vervangt de voorgaande versies. Voor…
-
final report
In a modern economy, sport makes a direct contribution to economic activity, it can be used as a vehicle for generating an even wider range of business and social actions…
-
Zeitschrift für Sportsoziologie, Sportphilosophie, Sportökonomie, Sportgeschichte.
-
measuring efficiency according to data envelopment analysis
In the football industry, you need to have ‘good’ losers (= profitable), in order to have winners and vice versa. A significant number of the Dutch football clubs have financial…
-
kwartaalbericht 2016-3
Dit is het 35e kwartaalbericht van het Continu Onderzoek Burgerperspectieven (COB) en betreft het derde kwartaal van 2016. Hoofdstuk 1 gaat over de stemming in Nederland. Aan bod komen percepties…
-
beleid en onderzoek, editie 2015/2016
Het jaar 2015/2016 was een jaar van mooie prestaties, opmerkelijke gebeurtenissen in het beleidsveld en saillante wisselingen van de wacht in het kennislandschap. Het was een jaar met twee gezichten.…
-
richting geven - ruimte maken
Het Planbureau voor de Leefomgeving (PBL) brengt tweejaarlijks de Balans van de Leefomgeving uit. Dit is een rapportage over de staat van milieu, natuur en ruimte. Daarnaast evalueert de Balans in…
-
"The best things in life are not things"
In deze scriptie is de leisuremarkt onderzocht en is er vanuit taxatieoogpunt gekeken of er een vaste relatie is tussen de huisvestingskosten en de exploitatieopzet van fitnesscentra, golfbanen en skibanen.…
-
the impact of a celebrity endorser scandal and the effect of a powerful response on consumer attitudes towards the brand
The use of celebrity endorsement has become very popular in the last few decades. Unfortunately, more and more of these icons in our society have been become involved in some…
-
Sport manufactures have the aim to improve their products with the newest technologies to enhance the performance of athletes. However, these technology features do not always add value for the…