Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
50 publicaties gevonden
-
onderzoek naar het gebruik van crisisresponsstrategieën bij schandalen in de sport
In dit onderzoek is geanalyseerd in hoeverre het toepassen van een crisisresponsstrategie bij een schandaal in de sport de imagoschade van de sponsor kan beperken. Hierbij zijn de meest gewenste…
-
een onderzoek naar het rendement van sportsponsoring voor tennisbond en tennisvereniging
Deze Master thesis onderzoekt het rendement van sportsponsoring in tennis in Nederland. Voor zowel de sponsors van de tennisbond KNLTB als van tennisvereniging TV de Boekhorst wordt onderzocht wat de sponsoring (door…
-
Het centrale onderwerp van deze thesis is de wereld van de fitgirls. Uit dit onderzoek blijkt dat dat er verschillende soorten fitgirls te onderscheiden zijn op basis van hun online…
-
Steeds meer kinderen groeien op in armoede. Wat betekent het om als kind groot te worden als er weinig geld is? En wat voor invloed heeft dat op de gezondheid…
-
a study about the role and importance of narrative in creating a sports hero and the way digital media influences audiences
The goal of this thesis is to gain insight in the way media create narratives around sports athletes. In today’s world sports are multi-billion industries enjoying great success and attention.…
-
The research question of this research is: What is the impact of soccer club kit sponsorships on the likelihood of involved fans buying sponsors products? To what extent do attitude…
-
een inhoudsanalyse van Nederlandse krantenberichten naar de beeldvorming van Brazilië rondom het WK voetbal 2014
Met de organisatie van het WK voetbal in 2014 en de Olympische Spelen in 2016 ziet Brazilië de kans om zichzelf als een capabel, volwassen en vitaal land te tonen…
-
the mediated persona of Manchester United manager Louis van Gaal, a different kind of dutchman
Manchester United manager Louis van Gaal lives in disagreement with his mediated persona, which, however developed by the media, consists for a significant part of one’s self-presentation. The sobriquet of…
-
an exploration of the interrelationship between cognitive and affective images among spectators of Dutch running events
Existing literature suggests that there is a relationship between the image of a destination and its sport events and that their common image associations lead to an image fit. This…
-
over de beeldvorming van bezoekers van grootschalige sportevenementen
Het doel van het onderzoek waarvan deze bachelor thesis verslag doet, luidt als volgt: Het doen van aanbevelingen aan de gemeente Rotterdam voor de verbetering van het promotiebeleid van Rotterdam…