Spring naar content

103 publicaties gevonden

  • towards sustaining children and adolescents sport participation

    Background: Children cite ‘fun’ as the primary reason for participation in organized sport and its absence as the number one reason for youth sport attrition. Therefore, the purpose of this…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • 2016 in één oogopslag

    Factsheet met feiten en cijfers van het Jeugdsportfonds over 2016. Het Jeugdsportfonds geeft sportkansen aan kinderen en jongeren uit gezinnen waar onvoldoende geld is om lid te worden van een sportvereniging.…

    Factsheet
  • eerbetoon aan het sportende kind

    Het gaat goed met het Jeugdsportfonds. En eigenlijk is dat niet zo goed. 1 op de 9 kinderen leeft in armoede. Mede daardoor is het Jeugdsportfonds, dankzij vele partners, groter…

    Boek
  • een kwalitatief onderzoek naar de bijdrage van het Jeugdsportfonds en het Jeugdcultuurfonds door de ogen van kinderen

    Het Jeugdsportfonds en het Jeugdcultuurfonds bieden kinderen in gezinnen die leven rond het bestaansminimum de kans om aan sportieve of culturele activiteiten deel te nemen. Sinds 1999 zijn deze fondsen…

    Rapport
  • Toen ik in 1992 begon met het lesgeven aan ClubExtra, kon ik niet vermoeden dat ik er vijftien jaar later nog steeds met zoveel plezier mee bezig zou zijn. Zou…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het begrip talent devalueert, beweert NOC*NSF. We leven zelfs in een ‘zesjescultuur’, meent Staatssecretaris Sander Dekker. De hoogste tijd voor een nadere inspectie. In een serie interviews voelt Kenniscentrum Sport…

    Online artikel
  • In de zoektocht naar goede voorbeelden van de verbinding tussen sport en cultuur, komen we ze vaak tegen. De voorlopers, de doordouwers, de aanjagers. Je kent ze wel: de barvrouw…

    Online artikel
  • sportieve opvoeding als noodzaak

    Openbare rede van Remo Mombarg voor het lectoraat Sportwetenschap: Bewegingsonderwijs en Jeugdsport van Hanzehogeschool Groningen.

    Verslag
  • hoe kun je als sportvereniging jongeren uit aandachtswijken werven?

    Reclamemakers lukt het als geen ander om mensen te verleiden. Hoe sportbonden en sportverenigingen de technieken van deze commerciële marketeers kunnen inzetten om meer leden te werven, is het centrale…

    Online artikel