Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
235 publicaties gevonden
-
een onderzoek naar professionalisering in de context van allianties en samenwerkingsverbanden in de sport
Voor deze scriptie is een kwalitatief onderzoek gedaan in opdracht van het NOC*NSF en namens de Universiteit Utrecht. Het onderzoek poogt inzichten te geven in de betekenissen van betrokkenen in…
-
recreatiemotieven, landschapskwaliteit en de oudere wandelaar, achtergronddocument bij Natuurverkenning 2011 (WOt-werkdocument 271)
Het onderzoek richt zich op de vraag welke kwaliteiten van groen belangrijk zijn bezien vanuit verschillende motieven waarmee mensen recreëren, nu en in de toekomst. Er is een literatuurstudie uitgevoerd…
-
Van halverwege 2002 tot begin van dit jaar werd door het Mulier Instituut en de lerarenopleidingen lichamelijke opvoeding gezamenlijk het project ‘Kwaliteit van LO’ uitgevoerd. In de bijdrage hieronder worden,…
-
Het is mooi om idealen na te streven en telkens opnieuw kritisch te blijven op het eigen functioneren. In dit geval op het functioneren als beroepsbeoefenaar op het terrein van…
-
Ook in het kader van dit topic wordt het kwaliteitsonderzoek van Edwin Timmers, dat al meerdere keren in het blad aandacht heeft gehad, aangehaald. Wat en hoe willen we leerlingen…
-
Het Kenniscentrum van het Instituut voor Sportstudies van de Hanzehogeschool Groningen voerde in het kader van het project ‘Kwaliteit van lichamelijke opvoeding’ het zgn. EVALO-onderzoek uit. De centrale vraag was:…
-
Op initiatief van bijzonder hoogleraar Paul De Knop en in samenspraak met de lerarenopleidingen lichamelijke opvoeding is halverwege 2002 onder auspiciën van het Mulier Instituut het project ?Kwaliteit van lichamelijke…
-
Wil het onderwijs in de lichamelijke opvoeding dat leerlingen aangeboden krijgen van goede kwaliteit zijn, dan is het van belang dat de leraren die dat aanbod verzorgen deskundig zijn én…
-
Hoe beoordelen leerlingen de kwaliteit van de lichamelijke opvoeding in het voortgezet onderwijs? En in hoeverre hangt deze beoordeling samen met bepaalde kenmerken van die leerlingen en met de samenwerking binnen de…
-
De overheid investeert fors in school en sport. Terecht, zou je zeggen, want jong geleerd immers is oud gedaan – zo luidt het gezegde, maar zo vertellen ons ook de…