Spring naar content

32 publicaties gevonden

  • inspiratiesheet werving 65-plussers voor beweegaanbod

    Om ervoor te zorgen dat je interventie de juiste impact heeft is het belangrijk dat je de juiste doelgroep bereikt. Het bereiken van de kwetsbare 65-plusser is niet altijd makkelijk.…

    Factsheet
  • het besturen van de sportvereniging

    Handleiding met wenken en informatie voor bestuurders van verenigingen. 

    Brochure
  • de nieuwe generatie hockeyers

    Hoe krijgen we meer jeugd aan het hockeyen en hoe zorgen we ervoor dat jonge hockeyers verbonden blijven aan de sport? Waar heeft deze generatie behoefte aan? Hoe willen ze…

    Rapport
  • terugblik op de online werkbijeenkomst Sportimpuls

    Op dinsdag 10 november 2020 vond – in opdracht van ZonMw en in samenwerking met Rotterdam Sportsupport – de online werkbijeenkomst Sportimpuls plaats. Deze stond volledig in het teken van…

    Verslag
  • een verzameling van best practices omtrent het ledenbestand van roeiverenigingen, onderzoek ledenwerving en ledenbehoud

    Het doel van dit rapport is om acties en activiteiten te verzamelen en verenigingen concrete handvatten aan te bieden om nieuwe leden te werven en te behouden. Voorbeelden van verenigingen…

    Rapport
  • een afstudeeronderzoek naar het verband tussen motivatie en sportsettingen

    Dit afstudeeronderzoek heeft betrekking op de relatie tussen motivatie en sportsettingen. Het doel van het afstudeeronderzoek is het doen van aanbevelingen aan het Transferpunt Sport) voor het verbeteren van advies…

    Scriptie
  • Op verzoek van de gemeente Zoetermeer heeft het Mulier Instituut de vitaliteit van de Zoetermeerse verenigingen onderzocht. De resultaten van deze verenigingsmonitor 2017 geven de gemeente meer inzicht in de…

    Rapport
  • Deze factsheet is samengesteld op verzoek van FNO ten behoeve van het programma Meer Veerkracht, Langer Thuis’. In deze factsheet worden manieren samengevat die in de (wetenschappelijke) literatuur beschreven staan…

    Factsheet
  • how users of different sports settings differ in their motivations, goals, and sports frequency

    To develop targeted policy strategies to increase sports participation, more insight is needed into the behavioural patterns and preferences of users of different club-organized (i.e., sports clubs) and non-club organized…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift