Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 
 
 
 
Spring naar content

30 publicaties gevonden

  • how users of different sports settings differ in their motivations, goals, and sports frequency

    To develop targeted policy strategies to increase sports participation, more insight is needed into the behavioural patterns and preferences of users of different club-organized (i.e., sports clubs) and non-club organized…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • discussion instrument to improve a sports club’s orientation towards young members

    How youth-oriented is your sports club? In other words, is your club accessible and attractive to young members? Does the club give enough consideration to the wishes, needs and possibilities…

    Werkboek / instrument
  • pilots tonen kansen

    In drie Nederlandse gemeenten, Schiedam, Leiden en Nederweert, hebben in 2016 proefprojecten plaatsgevonden met als doel meer mensen te laten deelnemen aan sport- en cultuuractiviteiten. Welke werkwijze werd daarbij gevolg…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Op tienjarige leeftijd sport 80% van de Nederlandse kinderen wekelijks en zijn net zoveel kinderen aangesloten bij een sportclub. Als ze een paar jaar ouder zijn, stromen bij de meeste…

    Online artikel
  • discussie-instrument voor het verbeteren van de jeugdgerichtheid van sportverenigingen

    Hoe jeugdgericht is je sportvereniging eigenlijk? Oftewel: is de club toegankelijk en aantrekkelijk voor jeugdleden? Wordt er voldoende rekening gehouden met de wensen, behoeften en mogelijkheden van de verschillende groepen…

    Brochure
  • De Sportaanbieders Monitor (voorheen Verenigingsmonitor) is een monitor die tweejaarlijks aan een representatieve groep sportverenigingen in Nederland wordt voorgelegd. Alle onderwerpen die van belang zijn voor een club of vereniging…

    Rapport
  • hoe kun je als sportvereniging jongeren uit aandachtswijken werven?

    Reclamemakers lukt het als geen ander om mensen te verleiden. Hoe sportbonden en sportverenigingen de technieken van deze commerciële marketeers kunnen inzetten om meer leden te werven, is het centrale…

    Online artikel
  • een effectieve marketingstrategie voor de lange termijn

    Het ledenaantal bij de Judo Bond Nederland (JBN) is in 2012 ten opzichte van 2010 met ruim 12.000 afgenomen op een ledenbestand van 58.000 (-20%). Door deze afname is er…

    Scriptie