Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 22.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
30 publicaties gevonden
-
how users of different sports settings differ in their motivations, goals, and sports frequency
To develop targeted policy strategies to increase sports participation, more insight is needed into the behavioural patterns and preferences of users of different club-organized (i.e., sports clubs) and non-club organized…
-
discussion instrument to improve a sports club’s orientation towards young members
How youth-oriented is your sports club? In other words, is your club accessible and attractive to young members? Does the club give enough consideration to the wishes, needs and possibilities…
-
pilots tonen kansen
In drie Nederlandse gemeenten, Schiedam, Leiden en Nederweert, hebben in 2016 proefprojecten plaatsgevonden met als doel meer mensen te laten deelnemen aan sport- en cultuuractiviteiten. Welke werkwijze werd daarbij gevolg…
-
Op tienjarige leeftijd sport 80% van de Nederlandse kinderen wekelijks en zijn net zoveel kinderen aangesloten bij een sportclub. Als ze een paar jaar ouder zijn, stromen bij de meeste…
-
discussie-instrument voor het verbeteren van de jeugdgerichtheid van sportverenigingen
Hoe jeugdgericht is je sportvereniging eigenlijk? Oftewel: is de club toegankelijk en aantrekkelijk voor jeugdleden? Wordt er voldoende rekening gehouden met de wensen, behoeften en mogelijkheden van de verschillende groepen…
-
De Sportaanbieders Monitor (voorheen Verenigingsmonitor) is een monitor die tweejaarlijks aan een representatieve groep sportverenigingen in Nederland wordt voorgelegd. Alle onderwerpen die van belang zijn voor een club of vereniging…
-
hoe kun je als sportvereniging jongeren uit aandachtswijken werven?
Reclamemakers lukt het als geen ander om mensen te verleiden. Hoe sportbonden en sportverenigingen de technieken van deze commerciële marketeers kunnen inzetten om meer leden te werven, is het centrale…
-
De KNLTB heeft het Mulier Instituut opdracht gegeven onderzoek te doen naar het aantal tennissers in Nederland en het aantal potentiële leden van de KNLTB. Deze rapportage geeft de resultaten weer…
-
een effectieve marketingstrategie voor de lange termijn
Het ledenaantal bij de Judo Bond Nederland (JBN) is in 2012 ten opzichte van 2010 met ruim 12.000 afgenomen op een ledenbestand van 58.000 (-20%). Door deze afname is er…
-
Deze scriptie gaat over de invloed van de contributie van tennisverenigingen op het aantal KNLTB-leden. Middels kwalitatief onderzoek is onderzocht of de contributie daadwerkelijk een rol heeft gespeeld bij de afname…