Spring naar content

144 publicaties gevonden

  • Dit artikel geeft een overzicht van de opgedane kennis op het gebied van visuele waarneming, de (mogelijke) implicaties voor het bewegingsonderwijs en de meerwaarde die onderzoek naar motorisch leren (met…

    Artikel in vaktijdschrift
  • illusie of werkelijkheid?

    Dit artikel beschrijft het lespakket ‘Groepslessen MRT-Zorg voor beweging’ en de rol van motorische remedial teaching in de motorische ontwikkeling van kinderen in het bewegingsonderwijs. De lesmethode is ontwikkeld door…

    Artikel in vaktijdschrift
  • achtergronden, resultaten en toekomst

    Dit artikel gaat over kinderen met motorische achterstanden. Die zijn er in verschillende gradaties. Wat je kunt doen en de rol van Motorische Remedial Teaching wordt uitgelegd vanuit verschillende invalshoeken. 

    Artikel in vaktijdschrift
  • van programma's naar perceptie-actiekoppeling

    Dit artikel beschrijft hoe constraints (beperking of (tijdelijke) invloed op gedrag) het beweeggedrag bepalen en het succes van differentieel leren wordt uitgelegd. Aandacht wordt besteed aan de mens als complex…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Dit artikel gaat in op taal als gereedschap om het motorische leerproces van leerlingen te beïnvloeden. Voor- en nadelen van deze manier van leren, praktische tools en een concreet uitgewerkt…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Dit artikel gaat in op de overbescherming van ouders, kinderopvang en onderwijs en de gevolgen hiervan voor kinderen met betrekking tot de (motorische) ontwikkeling en angststoornissen.

    Artikel in vaktijdschrift
  • COPD is een aandoening die wordt gekarakteriseerd door een niet volledig reversibele luchtwegobstructie die in het algemeen progressief is en wordt veroorzaakt door een abnormale ontstekingsreactie in de luchtwegen en…

    Proefschrift/oratie