Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
197 publicaties gevonden
-
Onderzoek naar sportmanagementopleidingen uitgevoerd door vierdejaarsstudenten vrijetijdsmanagement aan de NHTV in Breda. In het onderzoek zijn sportmanagementopleidingen geïnventariseerd en geanalyseerd.
-
resultaten document KNKF
Dit verslag bevat de resultaten van een behoeftenonderzoek uitgevoerd onder fitnesscentra aangesloten bij de KNKF. Behoeften die zijn onderzocht, liggen op het gebied van management, marketing, organisatie en het sportieve…
-
book of abstracts
Bijdragen aan het 11e Europese Sportmanagement congres, gehouden van 10-13 september 2003.
-
speurtocht naar bedrijfsmatige gegevens van Nederlandse fitnesscentra
Het onderzoek ‘Kengetallen van Fitnesscentra’ probeert voor ondernemers, managers en coördinatoren van fitnesscentra handvatten (bedrijfsmatige gegevens) aan te reiken om meer inzicht te krijgen in het functioneren van het fitnessbedrijf.…
-
Een toenemende verscheidenheid aan mensen meldt zich aan de poorten van de Nederlandse samenleving en bij de entree van arbeidsorganisaties. De bevolking, de burgers, de klantenkring en het personeelsbestand nemen…
-
opkomst en verbreding van een vergaderregime
Dit boek is een sociologische studie over vergaderen. Voortbordurend op de civilisatietheorie van Norbert Elias wordt nagegaan hoe vanaf de vroege middeleeuwen tot heden mensen onderling met woorden hebben gestreden…
-
topprestaties in sport en management
Dit boek richt zich tot de lezer van de maandagmorgenkrant en de kijker naar sportprogramma’s die manager is of het wil worden. Die manager kan veel in de sport herkennen…
-
beitrage des 1. Kölner Sportökonomie-Kongresses
Het boek bevat de bijdragen van het eerste wetenschappelijke Sportmanagement-congress in Duitsland.
-
kwaliteitsmanagement in een vraaggestuurde omgeving
Het taalgebruik van de manager in de zorg- en welzijnssector wordt bijna dagelijks uitgebreid en veranderd. Deze veranderingen zorgen er voor dat het management in zorg en welzijn het hoofd…
-
continue resultaatverbetering als managementstijl
Kwaliteitsmanagement in de dienstverlening maakt een snelle ontwikkeling door. Iedereen heeft er mee te maken, niet in de laatste plaats het management. Opvallend is dat na verloop van tijd kwaliteitsprojecten…