Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
197 publicaties gevonden
-
marketing approaches in public sector urban planning
As economic competition increases, cities have themselves become ‘products’ to be marketed aggressively in order to attract tourists, residents, commercial activities and investment. Recent successful campaigns have demonstrated the real…
-
etnomarketing voor diversiteitsbeleid
Sinds het uitkomen van het eerste boek ‘Etnomarketing: feiten, cijfers en trends’ is er veel veranderd. De nieuwe Nederlanders, en dan met name de Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen krijgen…
-
nieuwe Nederlanders, feiten, cijfers en trends
Veel profit- en not-for-profitorganisaties realiseren zich steeds meer dat het allochtone bevolkingsdeel in Nederland een consumentengroep is die veel kansen biedt. De Nieuwe Nederlanders – met name Turken, Marokkanen, Surinamers…
-
over de imago's van vijftien sporttakken volgens de Nederlandse bevolking
In het Olympisch Plan 2028 en de Sportagenda 2013-2016 zijn ambitieuze doelstellingen opgetekend ten aanzien van de groei van de sportdeelname in Nederland. Zowel de rijksoverheid als sportkoepel NOC*NSF streven…
-
beleid en onderzoek, editie 2010 / 2011
Deze tiende editie van het jaarboek schetst de meest opmerkelijke ontwikkelingen in de sport van 2010/2011 en geeft een overzicht van publicaties en projecten in de sfeer van sportbeleid en…
-
Iedere organisatie heeft voortdurend te maken met wijzigende marktomstandigheden. Consumentenvoorkeuren wisselen, afnemers stellen zich steeds kritischer op, markten nemen andere vormen aan, productinnovaties zijn aan de orde van de dag…
-
praktijkgericht onderzoek over hoe Twitter ingezet kan worden om de marketingcommunicatie van het WK baanwielrennen te verbeteren
Twitter en andere social media hebben de marketingcommunicatieregels voor organisaties veranderd. Social media komt steeds vaker voor in de sport. Het wordt zowel ingezet door sporters als door organisaties van…
-
official publication of the world federation of the sporting goods industry
Tijdschrift over de sportindustrie.
-
UK event industry experts unveiled eventIMPACTS, the first toolkit of its kind for the UK, at the annual Legacy Lives conference in London. EventIMPACTS provides guidelines for the evaluation of…
-
the health and fitness sector and the future of health enhancing physical activity, final report
Recognising the challenges of chronic disease and the ageing population currently facing the European Union, this project analysed European physical activity promotion and, learning from examples of best practice, it…