Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
197 publicaties gevonden
-
marketing, management, finanzierung
Events im Sport lautete das Thema des 3. Deutschen Sportökonomie-Kongresses an der Deutschen Sporthochschule Köln. In diesem Band werden Beiträge von nationalen und internationalen Fachleuten zu diesem Themenkomplex sowie weiteren…
-
theory and practice
De auteurs houden een pleidooi voor het gebruik van social marketing ter vergroting van de effectiviteit van public-healthinterventies. Kern van deze benadering is de gedachte dat effectieve interventies ter bevordering…
-
een paradox?, onderzoek naar de achtergronden en gevolgen van de toepassing van een marktbenadering door Nederlandse sportbonden
Vanaf 2005 heeft NOC*NSF de inzet om verlies van marktaandeel tegen te gaan opgenomen in de beleidsagenda. In 2005 en 2006 bood ze de sportbonden een Stategisch Marketing Project (SMP)…
-
een elftal goede voorbeelden
In deze uitgave van Meedoen Alle Jeugd door Sport vindt u een elftal aan voorbeelden hoe sportbonden marketing ingezet hebben om meer leden te werven. Inspirerende voorbeelden, zoals de ontwikkeling…
-
beleid en onderzoek, editie 2009 / 2010
Deze negende editie van het jaarboek schetst de meest opmerkelijke ontwikkelingen in de sport van 2009/2010 en geeft een overzicht van publicaties en projecten in de sfeer van sportbeleid en…
-
the global sponsorship study by Sport+Markt AG, report with key facts
Deze powerpointrapportage handelt over sport en sponsoring. De studie helpt bedrijven om de potenties van sport, evenementen en teams te analyseren en zo de basis van een sponsorstrategie te ontwikkelen.…
-
case study report, advertising and marketing to children
Report that looks at the case study on the Platform members’ commitments for action in the key areas of advertising and marketing to children. The objective of this case study…
-
aanleiding, conclusies en aanbevelingen
Dit document betreft de aanleiding, conclusies en aanbevelingen van het rapport ‘Uw beeld van korfbal’. Het totale onderzoeksrapport bevat ruim 80 pagina’s In het onderzoek staat een drietal doelstellingen centraal.…
-
het merk als kompas
Merken zijn bedoeld om een product of bedrijf een herkenbare uitstraling naar de buitenwereld te geven. Maar draai het eens om. Een merk en de waarden die eraan verbonden zijn,…
-
beleid en onderzoek, editie 2008 / 2009
Deze achtste editie van het jaarboek schetst de meest opmerkelijke ontwikkelingen in de sport van 2008/2009 en geeft een overzicht van publicaties en projecten in de sfeer van sportbeleid en…