Spring naar content

213 publicaties gevonden

  • Sportmarketing is een groeiend vakgebied dat een grote rol speelt in de internationale sportwereld. Binnen dit vakgebied wordt onderscheid gemaakt tussen marketing van sport en sport als marketingmiddel (sportsponsoring). In…

    Boek
  • shopping tomorrow consumer research 2017

    As partner of the ShoppingTomorrow research and action program, GfK conducted a consumer study based on input from several expert teams gaining insights that lead to concrete actions on several key…

    Rapport
  • het is buigen of barsten

    Dit boek gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer…

    Boek
  • how do parents choose sport activities for their children?

    This study aims to provide a better understanding of parents sport selection decision for their children. It investigated the following research questions:  Which factors influence parents‘ buying behavior for their…

    Scriptie
  • efficiency assessment with data envelopment analysis

    Over the last decades, sports sponsorship has become a popular and expensive marketing instrument. However, in business practice, projects are often not evaluated properly and academic research considering both costs…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • een kwalitatief onderzoek naar de plek van grootschalige sportevenementen in het vermarkten van de stad Utrecht

    De vraagstelling die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: welke betekenis(sen) geven relevante Utrechtse organisaties aan de waarde en plek van grootschalige sportevenementen in het vermarkten van de…

    Scriptie
  • retention of sponsors

    The purpose of this study is to identify different sponsors based on their level of loyalty towards Heracles Almelo. For the management of Heracles Almelo this report is an advice…

    Scriptie