Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
197 publicaties gevonden
-
over de invloed van negatieve publiciteit op het merkimago van sportsponsors
Deze studie heeft zich gebogen over de vraag of het merkimago van een sponsor wordt aangetast als er sprake is van negatieve publiciteit over de gesponsorde club, het gesponsorde team/de…
-
de mediërende rol van fit, betrokkenheid van consument en het aantal endorsde producten op de relatie tussen brand awareness en brand loyalty
Met deze scriptie is getracht brand awareness en brand loyalty te testen zoals deze in brand equity theorieën word beschreven. De context waarin brand awareness en brand loyalty zijn getest…
-
een studie naar de invloed van sport celebrity endorsement op de merkattitude en aankoopintentie van de consument
De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: In hoeverre is het inzetten van een sport celebrity endorser van invloed op de merkattitude en de aankoopintentie van de…
-
een onderzoek naar het rendement van sportsponsoring voor tennisbond en tennisvereniging
Deze Master thesis onderzoekt het rendement van sportsponsoring in tennis in Nederland. Voor zowel de sponsors van de tennisbond KNLTB als van tennisvereniging TV de Boekhorst wordt onderzocht wat de sponsoring (door…
-
The goal of this research was to investigate the effect of a scandal on an athlete’s ability to successfully endorse a product, taking into account the type of product that…
-
The practice of employing celebrity athletes to endorse sport and non-sport products has increased rapidly in the past decades (Hsu and McDonald, 2002). Due increased media coverage and social visibility,…
-
een experiment om het verschil in koopintentie tussen sport endorser en acteur endorser te meten
Celebrity endorsement is een bekend fenomeen in de wereld van marketing. Om op te vallen in de reclame clutter maken adverteerders gebruik van celebrity endorsement. In dit onderzoek wordt een…
-
In today’s highly competitive and dynamic environment, companies are trying to find ways to break through the clutter and influence the consumers’ brand choice and brand attitude. The use of…
-
een oproep tot een evenwichtige belangenafweging
Ambush marketing is een opkomende marketing techniek waarbij een partij die geen officieel sponsor is, de aandacht wegtrekt bij de officiële sponsor, door een vaak opvallende marketingactie tijdens een groot…
-
de invloed van de afkomst van een endorser op merkattitude en koopintentie
In dit onderzoek is gekeken naar de invloed van afkomst van een sportendorser op de koopintentie en productattitude. Hierbij werden de variabelen identificatie en geloofwaardigheid meegenomen als mediatoren. Door middel…