Spring naar content

216 publicaties gevonden

  • een experimenteel onderzoek naar het effect van sport celebrity endorsers en framing op de geloofwaardigheid van een bericht en in welke mate geslacht invloed heeft op deze effecten

    Aangezien celebrity endorsement en framing een veel voorkomende marketingstrategie is voor reclamemakers, is het interessant om te kijken wat voor effect deze strategieënhebben op de geloofwaardigheid van het bericht. In…

    Scriptie
  • een inhoudsanalyse van Nederlandse krantenberichten naar de beeldvorming van Brazilië rondom het WK voetbal 2014

    Met de organisatie van het WK voetbal in 2014 en de Olympische Spelen in 2016 ziet Brazilië de kans om zichzelf als een capabel, volwassen en vitaal land te tonen…

    Scriptie
  • the mediated persona of Manchester United manager Louis van Gaal, a different kind of dutchman

    Manchester United manager Louis van Gaal lives in disagreement with his mediated persona, which, however developed by the media, consists for a significant part of one’s self-presentation. The sobriquet of…

    Scriptie
  • a research into the rhetorical construction of a tempered perspective on the Armstrong scandal

    This thesis researches THE ARMSTRONG LIE – a documentary concerned with Lance Armstrong, a former professional cyclist who had lied in the past to millions of fans to cover up…

    Scriptie
  • representations and audience receptions of race/ethnicity, nation and gender

    Football has become one of the most mediated cultural practices in modern Western societies, providing players, officials and spectators with implicit and often hidden discourses about race/ethnicity, national identity and…

    Boek
  • Rede uitgesproken bij de aanvaarding van het ambt van buitengewoon hoogleraar in de sporteconomie aan de Rijksuniversiteit Groningen op dinsdag 22 maart 2005 door Ruud Koning. 

    Proefschrift/oratie
  • it's not just a game anymore

    With indepth interviews from both heavyweight sponsors and newcomers, Schaaf offers a fascinating inside view of how promoting products and services through sports sponsorship has become one of the largest…

    Boek
  • basisgegevens van de participatiesurvey 2014

    Tussen januari en november 2014 werd een representatieve steekproef van 3.965 Vlamingen tussen 15 en 86 jaar uitgebreid bevraagd over hun participatiegedrag. Op basis van deze enquête kwam via een…

    Boek
  • sport, the media & popular culture

    Sport has been one of the great passions of the 20th century. Politically, economically and culturally sport has mattered to millions of people around the world. Over this period sport…

    Boek
  • This book is a key for the preparation of future sport managers. It is a training manual for understanding the sport industry. The text provides substantive information on sport management,…

    Boek