Spring naar content

138 publicaties gevonden

  • Opvattingen over motorische remedial teaching beschrijft de veelheid van richtingen die de MRT in Nederland is ingeslagen. Dit overzicht wordt aangevuld met opvattingen over MRT zoals die ook buiten Nederland,…

    Boek
  • voor leraren lichamelijke opvoeding, sportleiders, fysiotherapeuten, ergotherapeuten en oefentherapeuten Cesar en Mensendieck

    Het is algemeen bekend dat in het kader van het begrip motoriek diverse vaardigheden worden onderscheiden. In dit boek beperken de auteurs zich tot: het leren van vaardigheden zoals die…

    Boek
  • het belang van bewegen voor de ontwikkeling van kinderen

    Ervaringen die kinderen in hun vroegste jaren opdoen bepalen in belangrijke mate hoe ze leren en hoe ze zich ontwikkelen. Daarbij is het van belang dat de omgeving veel mogelijkheden…

    Boek
  • over observeren, registreren en extra zorg, tweede druk

    Dit leerlingvolgsysteem bewegen en spelen is ontwikkeld om de bewegings- en spelontwikkeling van kinderen van 2 t/m 16 jaar te kunnen observeren en registreren. De observaties en registraties nemen weinig…

    Boek
  • Dit boek is geschreven vanuit de visie dat de speel- en beweegomgeving op een school een essentiële rol kan spelen in de ontwikkeling van het bewegingsgedrag van kinderen. Met name…

    Boek
  • factoren geassocieerd met kracht, snelheid, lenigheid en coördinatie

    Motorische fitheid van kinderen is een essentieel onderdeel van fysieke fitheid en is van belang voor een actieve leefstijl. Deze rapportage beschrijft de stand van zaken van motorische fitheid, zoals…

    Rapport
  • coördinatieontwikkelingsstoornis (Developmental Coordination Disorder) als specifiek leerprobleem

    Dit document is een samenvatting van een reeks bijeenkomsten georganiseerd door Professor David Sugden. Tijdens de discussies werden de deelnemers het erover eens dat de DSM-IV-TR (2000) een werkbare basis…

    Verslag