Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
253 publicaties gevonden
-
-
a theory-driven analysis of relational strategies
Participant-practitioner relationships in community ‘sport-for-development’ practices are seen as central in working towards broader developmental outcomes. Using Noddings’ Ethics of Care as an analytical framework, we investigated relational strategies of…
-
de veelzijdige en indrukwekkende ontwikkeling van kinderen van 0-4 jaar
In dit boek wordt de ontwikkeling van kinderen van 0-4 jaar beschreven door de bril van een kinderarts, ontwikkelingspsycholoog, pedagoog, orthopedagoog, neurolinguïst, klinisch linguïst, psychotherapeut, klinisch psycholoog en een neerlandicus.…
-
Artikel van Hugo van der Poel van het Mulier Instituut in het vaktijdschrift Sport & Strategie van december 2018, naar aanleiding van het uitkomen van de Rapportage sport 2018. In…
-
good practice: eigen huis en beweegtuinen
In twee eerdere artikelen zijn diverse aspecten van goed bewegingsonderwijs met kleuters aan bod gekomen. Nu als afsluiting van het drieluik een praktijkartikel waarin de zogenoemde ‘eigen huis- en tuinorganisatie’…
-
waar ligt je interesse, wat is je talent?
In het kader van toekomst oriëntatie werd mij gevraagd een beeld te schetsen van het vak in de toekomst. Welke ontwikkelingen staan ons te wachten en hoe gaat het vak…
-
de negen criteria voor een goede les
Dit is het tweede artikel van een serie over ‘spelen en bewegen met kleuters’. Dit is de korte uitvoering. Het complete verhaal vind je op de website kvlo.nl onder magazine…
-
“education is not the learning of facts, but training of the mind to think”
Tijden veranderen en daarmee onze rol als docent ook. We gaan toe naar een onderwijsstructuur waarin niet de docent, maar de studenten leidend zouden moeten zijn. Een rol waarin voor…
-
Van de leraar lichamelijke opvoeding (LO) wordt verwacht dat hij zichzelf blijft ontwikkelen en een bijdrage levert aan de verdere professionalisering van zijn eigen functioneren, zijn vakgroep en mogelijk het…
-
Een school wil voor elk kind een veilige haven zijn en elk kind optimale leerkansen bieden. Ook voor kinderen met een ander leertempo of met speciale behoeften. Op het gebied…