Spring naar content

214 publicaties gevonden

  • over de ontwikkeling van de identiteit van een kennisorganisatie in een veranderende context

    Hoe ontwikkelt de identiteit van een organisatie zich in een permanent veranderende omgeving waarmee zij via netwerken verweven is en waarvan zij afhankelijk is? Deze vraag is onderwerp van een…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • over de waarde van pluriformiteit in interactieve beleidsprocessen

    In deze studie wordt gezocht naar de betekenis van verschillen in interactieve beleidsprocessen en naar mogelijkheden om bij het oplossen van complexe beleidsproblemen op een andere manier om te gaan…

    Rapport
  • netwerken, stakeholders, samenwerken

    Met zijn proefschrift “Netwerken van organisaties: stategieën, spelen, structuren” heeft Arnold Godfroij in een vroeg stadium (1981) een fundamentele bijdrage aan netwerktheorie in Nederland geleverd. Het heeft als theoretische basis…

    Boek
  • systeemmanagement van organisaties

    Het komt vaak voor dat organisaties immuun zijn voor pogingen tot verandering. Dit boek zet uiteen wat er voor nodig is om meer succes te hebben bij het realiseren van…

    Boek
  • strategie en rendement

    Dit boek gaat over de vraag hoe gezondheid als strategisch thema binnen organisaties kan worden ingezet en wat dat oplevert. Uitgangspunt van dit boek is dat gezondheid als organisatiestrategie vooral…

    Boek
  • het merk als kompas

    Merken zijn bedoeld om een product of bedrijf een herkenbare uitstraling naar de buitenwereld te geven. Maar draai het eens om. Een merk en de waarden die eraan verbonden zijn,…

    Boek
  • Het doel van deze brochure is werkgevers te informeren over de vraag hoe zij in hun organisatie beleid kunnen opzetten om overgewicht te beheersen. Ook worden voorbeelden gepresenteerd die onderdeel…

    Brochure