Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat circa 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
103 publicaties gevonden
-
midnight football and the governing of society
This book analyses the increasing use of sport in European and Western welfare states as a tool of social policy and its promotion as a solution to social problems. Midnight…
-
Het Sociaal en Cultureel Rapport biedt sinds 1974 periodiek – tweejaarlijks – een overzicht van recente maatschappelijke ontwikkelingen en feiten over de leefsituatie van de Nederlandse bevolking. Ook wordt het…
-
Het Sociaal en Cultureel Rapport biedt sinds 1974 periodiek – tweejaarlijks – een overzicht van recente maatschappelijke ontwikkelingen en feiten over de leefsituatie van de Nederlandse bevolking. Ook wordt het…
-
Het Sociaal en Cultureel Rapport biedt sinds 1974 periodiek – tweejaarlijks – een overzicht van recente maatschappelijke ontwikkelingen en feiten over de leefsituatie van de Nederlandse bevolking. Ook wordt het…
-
Een van de redenen waarom het Sociaal en Cultureel Planbureau per 1 januari 1974 is opgericht, is de wens van de Regering dat alle betrokkenen bij dit beleid (uitvoerende werkers,…
-
Welke vormen van ondersteuning vallen nog meer onder het sociaal domein? Wat is de rol van gemeenten? Wie werken er zoal in het sociaal domein? Welke wetten zijn relevant? En…
-
handreiking voor professionals
Deze handreiking biedt werkwijzen voor professionals in het sociaal domein om armoede te signaleren en kinderen, jongeren en ouders in armoede te ondersteunen en stimuleren. Hiertoe biedt de handreiking een…
-
gemeenteraadsverkiezingen 2022
In deze brochure worden negen thema’s vanuit de sport gekoppeld aan het sociale, ruimtelijke en economische beleidsdomein van gemeenten. Een integrale benadering waarbij iedere investering in sport en bewegen bijdraagt…
-
a Q-sort analysis on the value of social branding campaigns as vehicles for reducing racism among soccer fans
Social branding is a new governance strategy in the field of sport. National governments and sport associations, for instance, use branding to reach out to fans and alter their perceptions…
-
vertrekpunt voor sociale winst en waarde
Tilburg University en WHISE hebben de handen ineengeslagen en een instrument ontwikkeld waarmee zichtbaar gemaakt kan worden wat de sociale winst en waarde is die met interventies in het sociale…