Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 22.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
61 publicaties gevonden
-
#OlympicRanking
Burson-Marsteller and TSE Consulting have analysed the social media footprint of the IOC and its 35 international sports federations, as well as of their presidents and leading executives. This includes…
-
‘Media:Tijd in kaart’ is een digitale publicatie (‘card stack’), opgebouwd uit diverse op zichzelf staande pagina’s of ‘kaarten’. Iedere kaart gaat in op één aspect van het mediagebruik, gebaseerd op…
-
verschillen in verslaggeving over vrouwelijke en mannelijke toptennissers via Facebook
In deze studie worden de verschillen in verslaggeving tussen vrouwelijke en mannelijke professionele tennissers via Facebook onderzocht. Er is gekeken naar twee Facebook pagina’s, namelijk van de Grand Slams Wimbledon…
-
a comparison between clubs with a different fan base dimension
The rise and wide diffusion of social media applications allow sports organizations to directly communicate with fans, capitalising on their emotional involvement with teams and establishing mutually beneficial relationships. Despite…
-
In deze scriptie wordt onderzocht welke invloed de mogelijkheid van sportapplicaties om sportprestaties te delen op social media heeft op de motivatie en het sportief zelfbeeld van de sporter. Niet…
-
do you like the match?!
This Master Thesis examines celebrity endorsement on Facebook on the basis of matched information. Three different pretests were conducted to find equally appropriate celebrities, products and brands. In the main…
-
een onderzoek naar het effect van een vrouwelijk en mannelijk Fitspiration account op sportattitude bij Nederlandse jongvolwassenen, en is er een interactie-effect van geslacht en accounttype?
In deze studie wordt er gekeken naar het effect van een mannelijk dan wel vrouwelijk Fitspiration Instagramaccount op de sportattitude bij Nederlandse jongvolwassenen van 18 tot en met 25 jaar…
-
over webcare, reputatie meten en het voorkomen van imagoschade
Dit boek laat zien hoe je als communicatieprofessional de reputatie van je organisatie kunt meten, beschermen en uitbouwen. Hoe je insights uit online en offline mediakanalen verzamelt, analyseert en vertaalt…
-
hoe het gebruik van sociale media in sportapplicaties mensen kan motiveren om meer te sporten
Dit onderzoek biedt inzicht in het gebruik van sportapplicaties en nieuwe media in gezondheidscommunicatie. Er is onderzocht welke invloed het delen van sportprestaties via sportapplicaties op sociale media heeft op…
-
experimenteel onderzoek naar de toepassing van sociale media bij sport en de invloed van zelfeffectiviteit op sportintentie
Dit experimentele onderzoek is gericht op de combinatie van het delen van sportprestaties op social media, zelfeffectiviteit en sportintentie. Als effect wordt beoogd dat het aantal mensen met overgewicht zal…