Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
112 publicaties gevonden
-
Onderzoek naar sportsponsoring bij allochtone verenigingen, waarbij een zo groot mogelijk aantal categorale verenigingen in de gemeente Amsterdam getracht is te benaderen.
-
Rapport waarin een stappenplan wordt uitgewerkt om tot een goed sponsorbeleid te komen.
-
verkennend onderzoek 2002
Verkennend onderzoek onder sportbonden naar sportsponsoring.
-
Sponsoring is een vorm van communicatie waarmee een merk of bedrijfsbekendheid vergroot kan worden of het imago kan veranderen. Om de effectiviteit ervan na te gaan is het belangrijk dat…
-
samenwerking als voorwaarde voor topprestaties in Amsterdam
Onderzoek naar het belang van topsport voor het promotiebeleid van Amsterdam, en naar de vraag in hoeverre het Amsterdams bedrijfsleven een bijdrage wil leveren aan de stedelijke topsportontwikkeling.
-
de ontwikkeling van de Stichting de Nationale Sporttotalisator van 1960 tot 2003
In het boek wordt de geschiedenis van het ontstaan en de verdere ontwikkeling van kansspelorganisatie De Lotto beschreven.
-
sponsormogelijkheden voor het Regionaal Olympisch Steunpunt Twente
Dit rapport bevat een onderzoek naar de vergroting van de financieringsbron voor het Regionaal Olympisch Steunpunt (ROS) Twente.
-
Marketingkansen in de sport is het eerste Nederlandstalige boek dat het brede perspectief van marketing en sport onder de aandacht brengt. De zowel praktijkgerichte als theoretische diepgang zorgt ervoor dat…
-
mogelijkheden tot transferregeling in de professionele schaatssport
Rapport over een onderzoek naar de mogelijkheden en beperkingen van eventuele transferregeling in het professionele langebaanschaatsen en het profcircuit van het marathonschaatsen.
-
Marketingcommunicatie in de sport bevat zowel de marketingcommunicatie van sport als de marketingcommunicatie door sport. Aan bod komen onder meer marketing, communicatie en sportsponsoring. Het boek is gericht op personen…