Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
112 publicaties gevonden
-
factsheet 2020
De SponsorMonitor is het jaarlijkse onderzoek naar de feiten en cijfers van de Nederlandse sponsormarkt in het afgelopen jaar. De SponsorMonitor 2021 wordt voor de 11de keer door Respons en…
-
Sport sponsorship is interesting for organizations for more than only the value out of the relationship between sports entity and sponsor. This study reveals the network behind sport sponsorship is…
-
retention of sponsors
The purpose of this study is to identify different sponsors based on their level of loyalty towards Heracles Almelo. For the management of Heracles Almelo this report is an advice…
-
what are the effects of sponsorship and ambush marketing as dimensions of sports event marketing on financial and non-financial business outcomes?
This bachelor thesis offers a literature review in the field of sports event marketing and its potential to contribute to business outcomes. The main focus is based on the effectiveness…
-
een studie naar de sectorale en geografische reikwijdte van de sponsormarkt van bvo N.E.C. Nijmegen
N.E.C. Nijmegen is één van de 38 betaald voetbalorganisaties (bvo’s) in Nederland. Sinds de invoering van het betaalde voetbal in Nederland doet N.E.C. (opgericht op 15 november 1900) mee aan…
-
een onderzoek naar het effect van het verwerken van een sponsordeal van een voetbalclub in advertenties op het imago, de attitude en koopintentie van fans, fans van een rivaliserende club en niet-fans
Een onderzoek naar de effecten van het verwerken van een sponsordeal met een voetbalclub in productadvertenties onder verschillende groepen fans; namelijk fans van de voetbalclub, fans van een rivaliserende club en…
-
experimenteel onderzoek naar de invloed van congruentie tussen sponsor en sport op merkattitude & herinnering, en de rol van geloofwaardigheid
Sportsponsoring is voor veel bedrijven niet meer weg te denken uit hun marketingmix. Veel merken sponsoren een sportevenement dat goed bij hun bedrijf past, maar dit is niet altijd het…
-
over de invloed van negatieve publiciteit op het merkimago van sportsponsors
Deze studie heeft zich gebogen over de vraag of het merkimago van een sponsor wordt aangetast als er sprake is van negatieve publiciteit over de gesponsorde club, het gesponsorde team/de…
-
Het is niet eerder onderzocht wat het effect is van sportsponsoring via sociale netwerk sites op de reputatie van organisaties. De resultaten van dit onderzoek laten zien dat sportsponsoring ervoor…
-
This study has investigated if the image of a sporting event will be transferred to the sponsoring brand. There are three different sponsoring types investigated namely: functional similarity, image similarity…