Spring naar content

112 publicaties gevonden

  • European Sport Management Quarterly (ESMQ) publishes articles that contribute to our understanding of how sport organizations are structured, managed and operated. Founded by the European Association for Sport Management, the…

    Wetenschappelijk tijdschrift
  • verenigingsmonitor en sportsponsoring, nieuwsbrief november 2008

    Het Verenigingspanel is een representatieve steekproef van sportverenigingen in Nederland. Met behulp van het panel worden ontwikkelingen in het sportverenigingsleven gevolgd. Dit is eerste factsheet die is uitgekomen in deze…

    Factsheet
  • the global sponsorship study by Sport+Markt AG, report with key facts

    Deze powerpointrapportage handelt over sport en sponsoring. De studie helpt bedrijven om de potenties van sport, evenementen en teams te analyseren en zo de basis van een sponsorstrategie te ontwikkelen.…

    Rapport
  • geldstromen in de sport

    Binnen de Nederlandse sport wordt jaarlijks meer dan negen miljard euro uitgegeven. Sporters, bestuurders, bonden, organisatoren van evenementen: iedereen heeft te maken met de vele geldstromen in deze sector van…

    Boek
  • Zeitschrift für Sportsoziologie, Sportphilosophie, Sportökonomie, Sportgeschichte.

    Wetenschappelijk tijdschrift
  • unleashing the passion for sports to accelerate business growth, the future of sports sponsorship, a strategic business outlook

    In dit rapport zet VODW Marketing een visie op de context en de kansen van sportsponsoring uiteen. De visie is het resultaat van een internationaal onderzoeksprogramma dat een jaar duurde…

    Rapport
  • succesvol werven en behouden van sponsors voor clubs, individuele sporters en evenementen

    Deze gids schetst in 180 kernachtige hoofdstukken hoe een sponsorplan moet worden ontwikkeld, geeft adviezen om succesvol sponsors te werven, loopt het traject om tot een overeenkomst te komen van…

    Handboek / handleiding
  • beleid en onderzoek, editie 2007 / 2008

    Deze zevende editie van het jaarboek schetst de meest opmerkelijke ontwikkelingen in de sport van 2007/2008 en geeft een overzicht van publicaties en projecten in de sfeer van sportbeleid en…

    Jaarboek
  • Dit boek geeft een systematische introductie in de ethiek van sportorganisaties en de disciplines die daarin een belangrijke rol spelen zoals marketing, maketingcommunicatie, sponsoring en mediacommunicatie. De methode is ontwikkeld…

    Boek