Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
364 publicaties gevonden
-
create a winning bid for a major sport event within the Netherlands
With the lack of research on event bidding in the Netherlands, this research will focus on the understanding of what it means to win the bid for an international sport…
-
This study has investigated if the image of a sporting event will be transferred to the sponsoring brand. There are three different sponsoring types investigated namely: functional similarity, image similarity…
-
een oproep tot een evenwichtige belangenafweging
Ambush marketing is een opkomende marketing techniek waarbij een partij die geen officieel sponsor is, de aandacht wegtrekt bij de officiële sponsor, door een vaak opvallende marketingactie tijdens een groot…
-
This research looks at the sport Charity-Challenge events, as well as non-sport Charity-Challenge events. It investigates how this works from a consumer perspective, and how charities can best use brand building…
-
a quantitative study focuses on the effect of mega sport events on the international economic impact of the host country with a comparative approach
The major objective of this study is to investigate whether the level of international economic activity (foreign direct investment, economic growth, international trade) can be better predicted if a country…
-
hoe attitudes ten opzichte van goede doelen worden beïnvloed door het inzetten van sportevenementen
Goede doelen hebben tegenwoordig te maken met vele uitdagingen in het werven van fondsen om hun activiteiten te ondersteunen. Sportevenementen bieden goede doelen een goede mogelijkheid om geld in te…
-
onderzoek naar de invloed van sportevenementen op de bereidheid te doneren aan goede doelen
De laatste jaren zijn fondsenwervende sportevenementen veelvoorkomend en ogenschijnlijk succesvol. Goede doelen zien de inkomsten uit collecte dalen en sportevenementen lijken de nieuwe manier van fondsenwerving te zijn. De vraag…
-
monsterlijk energiek of tipsy van de campagne?, de invloed van congruentie tussen sport en sponsor op merkherinnering, merkattitude en evenementattitude
Doel van dit onderzoek is zicht te krijgen op welke manier het sponsoren van sportevenementen tegenwoordig effectief bijdraagt aan de verhoging van de merkherinnering, merkattitude en evenementattitude. Het onderzoek is uitgevoerd…
-
over kostbare prijzen en waardevolle eer
In de klassieke oudheid maakten sportwedstrijden altijd deel uit van een festival ter ere van een god of godin. Religie was dus onlosmakelijk verbonden met de spelen die gehouden werden.…
-
de Elfstedentocht als immaterieel cultureel erfgoed?
De Elfstedentocht is de bekendste schaatstocht ter wereld. Al tig jaar heeft het niet hard genoeg gevroren om de tocht door te laten gaan maar toch is de Elfstedentocht ongekend…