Spring naar content

84 publicaties gevonden

  • This book about sport marketing contains information about marketing plans, product and service analysis, situation analysis, target markets, marketing objectives, marketing stretegies, marketing mix, why corporations buy into sport, identifying…

    Boek
  • managing the nexus

    The relationship between sport and the media is the defining commercial connection for both industries at the beginning of the twenty-first century. The media has transformed sport from an amateur…

    Boek
  • a strategic perspective, third edition

    Sports Marketing takes a strategic business perspective, keeping pace with the ever-changing environment of the sports world. Organized around a framework of the strategic marketing process that can be applied to…

    Boek
  • Estimated to have an annual worth of more than US$25 billion, the global sport sponsorship industry has become of vital importance to anybody interested in understanding the sport-commerce nexus. Global…

    Boek
  • tweede editie

    Sportmanagement biedt de toekomstige (sport)manager alles wat nodig is om te scoren. Dit praktijkgerichte boek beschrijft op heldere wijze de belangrijkste facetten van sportmanagement. Na een inleidend deel over de…

    Boek
  • principles and applications

    This book provides a comprehensive introduction to the practical application of management principles within sport organizations operating at the community, state, national and professional levels in sport. It presents an…

    Boek
  • grondbeginselen en toepassingen

    Waar sport in het verleden een plezierige vorm van vrijetijdsbesteding was, is het nu een complexe, mondiale en politiek belangrijke business, waarin zowel voldaan moet worden aan de wensen van…

    Boek
  • beleid en onderzoek, editie 2014 / 2015

    Voor de internationale voetbalsport lijkt 2014/2015 een historisch jaar te zijn geweest. Een FBI-inval en arrestaties, een fel bekritiseerde voorzitter die eerst herkozen werd en later alsnog aftrad, bekentenissen van…

    Boek
  • Sportmanagers komen op verschillende momenten in onderhandelingssituaties terecht. Soms in eenvoudige, vaak in complexe situaties. Met overheden, met sponsoren, met eigen leden of klanten, met leveranciers, met medewerkers, trainers en…

    Artikel in vaktijdschrift
  • The ‘Routlegde Handbook of Sport Communication’ offers a survey of the contemporary discipline of sport communication. It explores communication within, through, and for sport in all its theoretical, conceptual, cultural,…

    Boek