Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
43 publicaties gevonden
-
een verkenningsstudie naar de gebruikskwaliteit van een iPad in de gymles
Digitale apparaten ondersteunen veel alledaagse functies. Een sprekend voorbeeld daarvan is de iPad. In de klassen zijn de computers en laptops al ingeburgerd. Is de iPad geschikt voor ondersteuning van allerhande taken…
-
Technologie heeft onze levensstijl drastisch veranderd. De jeugd groeit op in een virtuele omgeving waar internet, hyves, msn, en televisie niet meer weg te denken zijn. Veel activiteiten zijn handiger en eenvoudiger…
-
Al bij de eerste kritieken van ouders over het zittend computeren zagen enkele producenten kansen in het combineren van games en bewegen (Highcycle en Virtual Raquetball, 1980). Anno 2011 biedt de verbeterde…
-
the role of the smartphone in the vacation choice practice of Dutch winter sport tourists
Undertaking a ski or snowboard holiday has always been a popular vacation practice for Dutch tourists, with nearly 1 million skiers/snowboarders hitting the slopes each year. Although the essence has ever remained…
-
Hoe kunnen we met creatieve en technologische oplossingen het (gezondheids)gedrag van mensen beïnvloeden? Die vraag stond op 4 juni centraal tijdens de Breakthrough Conference over innovaties in de zorg, maar…
-
over video-informatie en leerprocessen
Op de Calo-Windesheim is een projectgroep gestart rond het werken met digitale hulpmiddelen in de lessen bewegingsonderwijs. De opdracht aan deze projectgroep was om te inventariseren wat momenteel al gebruikt…
-
praktijkgericht onderzoek naar de digitale gymles op hogeschool Windesheim
Hogeschool Windesheim doet onderzoek naar ‘de digitale gymles’. In een aantal deelprojecten wordt onderzocht wat de effecten zijn van het gebruik van digitale middelen (zoals de Ipad) en gaming op…
-
Groningen zet stappen
Of het nu gaat om het kwantitatief in kaart brengen van het beweeggedrag van een groep kinderen, het overbrengen van kennis over lichaamsbeweging of het creëren van bewustwording over gezond…
-
the gendering of a leisure technology
The 1980s saw an explosion in the use of the domestic video casette recorder (VCR), arguably the most significant new form of home entertainment technology since television. In ‘Video Playtime’…
-
research and technological development projects, demonstration projects, and combined projects
Proposal submission forms for financial support from the European Commission for shared-cost RTD actions: research and technological development projects, demonstration projects, and combined projects.