Spring naar content

8 publicaties gevonden

  • wat vinden de KVLO-feedbackgroepen?

    In het tweede tussenproduct stonden de grote opdrachten centraal. Grote opdrachten beschrijven de kern van wat leerlingen vanuit het perspectief van het leergebied nodig hebben om de wereld te kunnen…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het Helen Parkhurst is een openbare daltonschool voor voortgezet onderwijs. Wat betekent dat? Ons onderwijs is ingericht volgens daltonprincipes. Kern daarvan is dat wij denken dat je vooral goed leert…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In september 2012 plaatste de KVLO een artikel over de opzet van ons nieuwe praktijkvak Outdoor & Adventure. Dat artikel beschreef de manier waarop het praktijkvak Outdoor & Adventure tot…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Leraar zijn is een veeleisend en dynamisch beroep. Elke dag zijn leraren bezig om, voor leerlingen met uiteenlopende achtergronden, talenten en leerbehoeften, aantrekkelijk, uitdagend en betekenisvol onderwijs te verzorgen. Dit…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In 2016 is in Amsterdam (Nieuw-West) een nieuw initiatief gestart: Spring High. Een onderwijsvorm (de term school wordt bewust niet gebruikt) die buiten de lijntjes kleurt en waar het kind…

    Artikel in vaktijdschrift
  • In dit van Linkedin geplukte verhaal (met toestemming van de auteur) leren we succesfactoren kennen van het Finse onderwijs. Wellicht kunnen we daar wat van leren. Het onderwijssysteem in Finland…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Moet een school nieuw zijn om binnen het kader van vernieuwingsscholen te vallen? Of is het juist de onderwijsmethode die (ver)nieuw(end)(er) moet zijn om ervoor te zorgen dat onze leerling…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het topic van dit nummer van LO Magazine is vernieuwingsscholen. Veel van wat we de lezers voorschotelen gaat over vernieuwing in en rond het bewegingsonderwijs. Met de discussie over de…

    Artikel in vaktijdschrift