Spring naar content

255 publicaties gevonden

  • het arbeidsrisico van de toekomst

    Steeds vaker wordt sedentair gedrag in verband gebracht met chronische aandoeningen. NISB zet de feiten en mogelijke oplossingsrichtingen helder op een rij.

    Artikel in vaktijdschrift
  • richtlijnen voor een goede inrichting van de werkplek

    Een goede werkplek is van belang voor de gezondheid van de werknemer en het rendement van het werk. Maar wat is een goede werkplek? Moet een werknemer zitten of staan?…

    Boek
  • the effects of a non-sedentary workspace on information elaboration and group performance

    Non-sedentary work configurations, which encourage standing rather than sitting in the course of work, are becoming increasingly prevalent in organizations. In this article, we build and test theory about how…

    Artikel in wetenschappelijk tijdschrift
  • van experimenteren naar overdragen

    Sportconnextion is van 2007 tot en met 2011 een proeftuin van NOC*NSF en daarmee een broedplaats van vernieuwend sportaanbod geweest. In samenspraak met de gemeente Utrecht is – voorafgaand aan…

    Rapport
  • duurzaam inzetbaar door leren en groeien in het voortgezet onderwijs

    De kwaliteit van docenten bepaalt de kwaliteit van het onderwijs. De arbeidsmarkt in het onderwijs kent kwantitatieve en kwalitatieve spanningen. Zowel in regio’s waar tekorten dreigen als in regio’s waar…

    Rapport
  • dat werkt!

    Gezond zijn én blijven, lukt door goed te managen, door de beste beslissingen op het juiste moment te nemen en door te investeren in werknemers. Niet alleen hun kennis en…

    Boek
  • effectief beïnvloeden van gedrag op de werkvloer

    Dit boek leert hoe men ineffectief gedrag en gedragsfrustraties omzet in efficiënte processen, handelingen en effectieve teams. Aan de hand van recente inzichten uit sociale netwerktheorieën, sociobiologie en neurowetenschappen legt…

    Boek
  • wat is het? waarom lunchwandelen? hoe organiseer je dit?

    Lunchwandelen maakte deel uit van het Nationaal Actieplan Sport en Bewegen (NASB) en de publiekscampagne 30minutenbewegen. Het doel is te-weinig-actieve werknemers te verleiden tot meer bewegen. 

    Brochure