Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Springen en rennen, jezelf leren kennen

uitdagingen na sprinten en verspringen

Auteur(s): Maarten Massink

Als het bij atletiek om lopen en springen gaat, wordt er op school vaak sprinten gedaan en verspringen en hoogspringen. Wat is daar op een leuk en goed vervolg? Interessante uitbreidingen zijn estafette, hindernis (horde)loop, polsstok(ver)springen en hink-stapsprong. Zit er een overeenkomst tussen deze activiteiten? Hoe maak je deze onderdelen uitdagend, zodat leerlingen ‘geïnspireerd’ gaan deelnemen.

Literatuurverwijzing: Massink, M. (2010, augustus). Springen en rennen, jezelf leren kennen: uitdagingen na sprinten en verspringen. Lichamelijke opvoeding 98 (pp. 28-31)