Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Krachtig (terugslag) spelonderwijs (2)

beleving en beweegkansen voor iedereen (met volleybal en badminton als vergezicht)

Terugslagspelen als volleybal, badminton of tafeltennis zijn erg populair. Op de camping, het schoolplein, het veldje in de wijk of op het strand zien we, ondanks het feit dat deze spelen zeer complex zijn, kinderen samen een spelletje spelen. Hoe leren kinderen eigenlijk een terugslagspel spelen? Wat zijn de overeenkomsten binnen de terugslagspelen en hoe kunnen we deze complexe activiteiten op maat en effectief aanbieden? In het vorige artikel (1) hebben we de spelgerichte benadering en de speluitdaging beschreven.

Literatuurverwijzing: Kok, F. de, & Zondag, E. (2014, mei). Krachtig (terugslag) spelonderwijs (2): beleving en beweegkansen voor iedereen (met volleybal en badminton als vergezicht). Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 26-30)