Spring naar content

Beweegrichtlijnen

Regelmatig sporten en bewegen is goed voor de gezondheid. Maar hoeveel moet je als oudere dan precies bewegen? En welke beweging is goed voor je? De Beweegrichtlijnen geven antwoord op deze vragen. Download de infographic, bekijk de video of bezoek de productpagina voor meer achtergrondinformatie.

Tests en oefeningen

Ben je op zoek naar praktische handvatten om direct mee aan de slag te gaan? De Beweegposter biedt concrete oefeningen waar ouderen zelf of onder begeleiding mee aan de slag kunnen. In de Fit & Sterk waaier vind je beweegoefeningen voor de kleine dagelijkse beweegmomenten.

De Beweeggids Dementie is voor iedereen die te maken heeft met ouderen met dementie, bijvoorbeeld zorgprofessionals, mantelzorgers en familie. In de videoreeks van Senioren Fitness Zitgym vind je speciale tests voor senioren op het gebied van conditie, valrisico, balans en spierkracht.

Groepslessen voor ouderen

Hoe moeilijk kan het zijn: 150 minuten per week matig intensief bewegen en twee keer per week spierversterkende oefeningen uitvoeren? Nou, dat blijkt best moeilijk te zijn. Daarom delen we een aantal tips over het opzetten van groepslessen voor ouderen.

Esmée Doets

  • Specialist

Bewegen kan enorm veel betekenen voor de gezondheid en kwaliteit van leven van 65-plussers. Het is mijn passie om er voor te zorgen dat 65-plussers vanuit hun omgeving gemotiveerd en gefaciliteerd worden om met plezier en vertrouwen samen in beweging te komen.

Liesbeth Preller

  • Specialist

Mijn kennis richt zich op de groep ouderen en mensen met chronische aandoeningen, met het doel dat zij meer kunnen gaan bewegen. Kennis waarmee professionals en vrijwilligers in zorg, welzijn en sport en bewegen deze doelgroepen beter kunnen bereiken, effectieve methoden inzetten, en bevorderen dat de doelgroep duurzaam meer kan blijven bewegen.