Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

De bloemkooltheorie; loop 't, lukt 't en leeft 't

Loopt ’t? lukt ’t? leeft ’t? krijgt in de wereld van onderwijs, bewegen en sport steeds meer aandacht. In dit artikel nemen we deze drie didactische vragen onder de loep. ‘Loopt ’t -Lukt ’t – Leeft ’t’ is een didactisch model (Oldeboom, 2002) dat leraren op een eenvoudige wijze kan helpen hun onderwijs voor te bereiden, aan te bieden en te evalueren.

Literatuurverwijzing: Oldeboom, B., & Brinke, G. ten (2008, december). De bloemkooltheorie; loop 't, lukt 't en leeft 't. Lichamelijke opvoeding 96 (pp. 31-35)