Instellingen

Wij maken gebruik van cookies. Lees meer hierover in ons privacybeleid. We respecteren privacy, daarom geven we controle over de manier waarop we met gegevens omgaan.

Altijd actief
 

 

 

 
Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk? (3)

van goede docent, naar hypothetisch excellent; de imaginaire selfie

Auteur(s): Maarten Massink

Wat maakt volgens leerlingen een docent lichamelijke opvoeding een excellente gymleraar? In Lichamelijke Opvoeding 5 is in twee artikelen de relatie gelegd tussen een onderzoek naar meningen van leerlingen over de ‘hypothetisch excellente docent’ en het beroepsprofiel van de KVLO. Deze serie past zeker in het topic ‘Hoe leuk is gym?’ Voor welke keuzes komt de LO-docent te staan die streeft naar excellentie. Hoe maak je LO ‘leuk’ voor je leerlingen in het zicht van interpersoonlijke en pedagogische verantwoordelijkheid als beroepscompetenties.

Literatuurverwijzing: Massink, M. (2014, juni). Ben jij een excellente gymleraar in de praktijk? (3): van goede docent, naar hypothetisch excellent; de imaginaire selfie. Lichamelijke opvoeding 102 (pp. 34-36)